خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار مطرح کرد:

مزد کارگران یک‌بار و هزینه‌های زندگی‌تاسه‌ نوبت هم گران شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۳۴

عضو کارگری شورای عالی کار می‌گوید در برابر افزایش سالی یک بار دستمزد کارگران، هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگران تا سه نوبت در سال هم افزایش داشته‌اند.

«احمد رضا معینی»  عضو کارگری شورای عالی کار در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت:  در حالی که دستمزد کارگران سال یک بار افزایش ناچیزی می‌یابد، بارها پیش آمده که هزینه‌های اقلام اصلی سبد معیشت خانواده‌های آنان در طول یک سال 2 تا 3 بار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کارگران سهمی از رونق اقتصادی نبرده‌اند، گفت: رکود تنها  بر روی دوش مزد بگیران سنگینی می کند اما پایین ترین حقوق و دستمزد متعلق به کارگران است. از این رو واجب است که با جبران شکاف مزدی سال‌های گذشته گامی موثر در  محرومیت زادیی از کارگران برداریم. 

معینی در ادامه با اشاره به محاسبات صورت گرفته بر روی سبد معیشت خانوارهای کارگری در کارگروه تخصصی مزد 96، گفت: محاسبات مربوط به سبد معیشت خانوارهای کارگری به منطقی و عادلانه شدن دستمزد یاری می‌رساند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان اصفهان در ادامه تاکید کرد خوشبختانه اکنون سه سال است که بین تشکل‌های کارگری در خصوص  محاسبات هزینه‌های سبد معیشت اتفاق نظر و اتحاد وجود دارد.

 عضو کارگری شورای عالی کار همچنین در مورد مصوبه تبعیض آمیز  روز گذشته مجلس در خصوص مالیات بر حقوق و دستمزد  کارگران، تصریح کرد: مشخص نیست که مجلس شورای اسلامی با چه متر و  معیاری بر کارگران معافیت مالیاتی یک میلیون پانصد هزار تومانی تعیین کرده است اما در مقابل برای کارمندان میزان این معافیت را رقم دو میلیون تومان قرار داده است.

معینی افزود: با در نظر گرفتن این مصوبه تبعیض آمیز بهتر است که کف مزدی کارگران را بر روی سقف معافیت مالیاتی تعیین شده توسط مجلس قرار دهیم چرا که از کارگری که کف حقوق اش 812 هزار تومان  و با مزایای جانبی درآمد وی به زحمت از 1 میلیون تومان بیشتر می‌شود نباید انتظار پرداخت مالیات داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز