خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به مطالبات بیمه ای صورت گرفت؛

تجمع کارگران نی بر هفت تپه در محوطه کمپ نی‌بُرها

asdasd
کد خبر : ۴۶۳۷۵۴

صبح امروز گروهی ازکارگران نی‌بُر‌ها مجتمع کشت‌و صنعت هفت تپه در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرماعنوان می‌کردند در محوطه کمپ نی برها تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز گروهی ازکارگران نی بر مجتمع کشت‌و صنعت هفت تپه در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالبات بیمه‌ای خود از سوی کارفرماعنوان می‌کردند در محوطه کمپ نی‌بُرها تجمع کردند.

در این زمینه یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی  به ایلنا گفت: دلیل اعتراض امروز پرداخت نشدن حق بیمه دوران بیکاری کارگران نی‌بُر است که در فاصله سالهای 68 تا 92 مشغول کار بوده‌اند.

او با بیان اینکه در این خصوص کارگران یک بار در سال 93 اعتراض کرده بودند، گفت: پس از این ماجرا دولت طی مصوبه‌ای مبلغ 25 میلیارد تومان برای پرداخت حق بیمه این کارگران اختصاص داد.

 این اظهارات تا این لحظه مبلغ 15 میلیارد تومان از اعتبارات تعیین شده توسط دولت پرداخت شده است که نتیجه آن صدور احکام بازنشستگی برای شماری زیادی از کارگران نی بر بوده است.

این کارگر هفت تپه با بیان اینکه در صورت پرداخت مابقی حق بیمه  فصول بیکاری کارگران که حدود 10 میلیارد تومان می شود حدود 180کارگر از مجموع 350کارگر نی بر کنونی بازنشسته می‌شوند، افزود: با این حال پس از گذشت  چند سال از تصویب این مصوبه  هنوز پرداخت مابقی حق بیمه فصول بیکاری کارگران مشخص نیست.

به گفته وی وجود فاصله بیمه‌ای در سوابق این کارگران به آن دلیل است که به دلیل امکان برداشت محصول نی‌شکر تنها در نیمی از سال، کارگران نی‌بر به صورت فصلی مشغول به کارند و به همین دلیل حق بیمه آنان نیز تنها نیمی از سال پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز