خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

حمایت حداکثری و ایستادگی راه حصول به نتیجه/ توافق بر سر سبد هزینه خانوار یک دستاورد مثبت است

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۵۷۰

حسین حبیبی بر این باور است که توافق شرکای اجتماعی بر سر سبد معاش خانوار یک گام مثبت در راه رسیدن به دستمزد عادلانه و حل مشکلات معیشتی کارگران است.

حسین حبیبی، دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با ایلنا با اشاره به نتایج جلسات ستاد مزد شب گذشته گفت: توافق شرکای اجتماعی بر سر سبد معاش خانوار و اعلام حداقل هزینه زندگی خانوار متوسط یک دستاورد بسیار مثبت است.

وی ادامه داد: این که دولت و کارفرمایان پذیرفته‌اند که مبلغ مورد نیاز برای تامین معیشت خانوارهای کارگری بیش از دومیلیون و چهارصد هزارتومان است، یک گام به جلو است و بعد از این می‌ماند ایستادگی کارگران و نمایندگان آنها در جلسات رسمی شورای عالی کار که بتوانند این توافق را به کرسی بنشانند.

بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه تاکید کرد: اگر کارگران سر این رقم توافق شده ایستادگی کنند و از اعضای کارگری شورای عالی کار حمایت حداکثری کنند، بدون شک به نتیجه می‌رسند.

وی با بیان این که به هرحال کارفرمایان و دولت هم ایستادگی خواهند کرد و این ایستادگی طبیعی است، ادامه داد: کارفرمایان مباحث نامربوطی را در جلسات شورای عالی کار مطرح می‌کنند و به مشکلاتی می‌پردازند که به جلسه ربطی ندارد و جای مطرح کردن آنها، در هیات دولت و وزارتخانه‌های مربوطه است.

حبیبی افزود: همین فرار به جلو، کار را کمی سخت می‌کند ولی ما کارگران نباید میدان را خالی کنیم و بایستی با برگزاری تجمعات، علی الخصوص در مقابل محل برگزاری جلسات شورای عالی کار از نمایندگان خود تمام قد  حمایت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: حمایت حداکثری بدنه کارگری جامعه، به چانه زنی حداکثری اعضای کارگری شورای عالی کار، کمک بسیار خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز