خبرگزاری کار ایران

صبح امروز و در محل کارخانه صورت گرفت؛

برگزاری جلسه ویژه برای حل مشکل کارگران کارخانه نوظهور

asdasd
کد خبر : ۴۶۴۶۹۷

به دنبال کِشدار شدن مشکلات صنفی کارگران کارخانه نوظهور ، صبح امروز برای خاتمه هرچه سریعتر مشکلات این کارگران جلسه‌ای‌ویژه با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران این واحد تولیدی مسئولان استانداری، ادارات کار و صنعت و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال کِشدار شدن مشکلات صنفی حدود 60 کارگر کارخانه نوظهور ، صبح امروز برای خاتمه هرچه سریعتر مشکلات این کارگران جلسه‌ای با حضور  کارفرما و نمایندگان کارگران این واحد تولیدی مسئولان استانداری، ادارات کار و صنعت و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که نتیجه آن اقدام برای پرداخت هرچه سریعتر مطالبات صنفی این کارگران بود.

امروز جلسه‌ای با حضور دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران و اعضای هیات‌ اجرایی خانه کارگر غرب و معاون کمیسیون درمان استانداری استان تهران، رئیس شعبه شماره 6 تامین اجتماعی، معاونت بیمه‌ای اداره کل درمان و کارشناس صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد.

اکبر قربانی دبیر اجرایی خانه کارگر غرب تهران با بیان اینکه کارخانه تولید دستمال‌کاغذی نوظهور از لحاظ تامین نقدینگی و فروش شرایط خوبی دارد گفت: این درست نیست که کارگران این کارخانه در شب عید چند برج حقوق معوقه دارند و البته حق بیمه آنها هم واریز نشده است.

قربانی با بیان اینکه 23 درصد از حق بیمه کارگران مطابق ماده 148 قانون تامین اجتماعی برعهده کارفرماست گفت: قانون برای کارفرما تکلیف کرده که حق بیمه کارگر را بپردازد اما کارخانه نوظهور به این تکلیف قانونی بی‌توجه بوده است.

قربانی افزود: بسیاری از کارفرمایان سود را نه در تولید صنعتی که در دلالی و سوداگری می‌بینند و این تصور را دارند که با تعطیلی کارخانه می‌توانند به سادگی به هدف خود دست یابند اما توجهی ندارند که تعطیلی این کارخانه چه آسیب‌هایی را متوجه کارگران و خانواده‌های آنها و در نهایت جامعه می‌کند.

وی با اشاره به حضور کارشناس وزارت صنایع استان تهران، معاون کمیسیون درمان استانداری استان تهران، رئیس شعبه 6 تامین اجتماعی و معاونت بیمه‌ای اداره کل درمان سازمان تامین اجتماعی در این جلسه گفت: امروز از این کارشناسان خواستیم تا در جلسه ما حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد باشند که در کارخانه دستمال کاغذی نوظهور چه گذشته چرا که این کارخانه برای شهر تهران به علت قدمت بالای آن اهمیت فراوانی دارد.

همچنین در این جلسه معاونت بیمه‌ای اداره کل درمان سازمان تامین اجتماعی تخفیف بیمه‌ای تا سقف300 میلیون تومان برای کارخانه نوظهور خبرداد و تاکید کرد: مدیریت کارخانه باید نسبت به رفع مشکل بیمه‌ای کارگران اهتمام ورزد

ربیع‌زاده افزود: کارفرما کارخانه نوظهور باید برای بازنشستگی کارگران مشمول بازنشستگی سخت و زیان آور هزینه‌ای معادل چهار درصد حق بیمه‌ اضافی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند که امیدواریم این اتفاق زودتر بیفتد.

همچنین در این جلسه بحث اعطای تسهیلات به این کارخانه مطرح و از مدیر این کارخانه خواسته شد تا برای دریافت تسهیلات براساس قوانین اقدام بکند.

همچنین فرزعلیان رئیس محورهای شوراهای اسلامی کار غرب تهران تصریح کرد: کارخانه نوظهور با توجه به بازار فروش مناسبی که دارد می‌توانست حتی کارکنان خود را افزایش دهد اما نه تنها این افزایش پرسنل انجام نشد اما حالا کارخانه با مشکلاتی که ناشی از مدیریت اشتباه است مواجه شده.

وی افزود: اینکه کارفرما بگوید نتوانستیم حقوق کارگر را بدهیم دلیل قابل پذیرشی نیست چرا که بسیاری از کارخانجات که هم اکنون فروش خوبی هم ندارند حقوق کارگران خود را پرداخت می‌کند.

اعضای حاضر در این جلسه حضار به اتفاق بر حمایت از کارخانه و کارگران تاکید داشتند در پایان صورتجلسه‌ای تنظیم و امضا کردند که براساس آن کارفرما متعهد شده است که مزایای مزدی وحق بیمه معوقه کارگران را واریز کند و همچنین نسبت به حل مشکلات خود از طریق وزارت دارایی اقدام لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز