خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

تجمع کارگران معدن کرومیت اسفندقه مقابل ساختمان استانداری کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۲۶۶

کارگران معدن کرمیت اسفندقه ،صبح امروز در اعتراض به معوقات مزدی وبیمه ای خود مقابل ساختمان استانداری کرمان تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران معدن کرومیت اسفندقه که در فاصله 400 کیلومتری از شهر کرمان مشغول کارند با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: صبح امروز چهارشنبه ( 11 اسفند ماه) حدود50 نفر از  مجموع همکاران آن‌ها در اعتراض به  مطالبات مزدی معوقه با سفر به کرمان مقابل ساختمان استانداری تجمع صنفی برپا کردند.

این کارگران افزودند: بیش از 230 کارگر هستیم که دست کم چهارماه است  مزد پرداخت نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده است.

کارگران معدن اسفندقه با یادآوری اینکه محل کار آنها یکی از بزرگترین  معادن کرمیت کشوراست، افزودند: در حال حاضر بابت دستمزد ماه های   آبان ،آذر ،دی ،یهمن  وعیدی وپاداش پایان سال طلبکارند این در حالی است که کارگران دستمزد مهر ماه خود رابا تقریبا چهار ماه تاخیر اخیرا دریافت کرده اند.

به گفته کارگران این واحد معدنی بخش دیگر از مشکلات این واحد مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه  کارگران به تامین اجتماعی است که  کارفرما  8 ماه در سال گذشته (94) و جاری(95) آن را به تعویق انداخته است.

طبق اظهارات کارگران شاغل در معدن اسفندقه افزایش بدهی های مالی این معدن به تامین اجتماعی باعث شده است تا در برخی ماه‌های سال دفترچه های درمانی کارگران فاقد اعتبار شود.

همچنین در مورد کارگران بازنشسته این واحد نیز گفته می‌شود که تعداد 100 نفر از کارگران این معدن که ازچند سال قبل امکان بازنشسته شدن را دارند اما به دلیل مشکلاتی که در پرداخت بیمه آنان به تامین اجتماعی به وجود آمده  نمی‌توانند بازنشسته شوند.

همچنین با یاد آوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد معدنی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، افزوده‌اند: در حال حاضر  وضعیت شغلی کارگران این معدن به سبب شیوه مدیریت معدن نامناسب است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات باید به زودی شاهد تعطیلی این معدن و بیکاری کارگران باشیم.

طبق اظهارات کارگران معدن کرومیت  اسفندقه ، کارگران این معدن عملکرد مدیریت کنونی را در وضعیت بحرانی  محل کارشان موثر می‌دانند برای همین امروز بخشی از خواسته های کارگران تغییر سیاست های مدیریتی بوده است.

هب گفته کارگران، بی‌توجه‌ای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه آنها وسایر نهاد های دولتی وخصوصی باعث شده است تا آنها  نگران از دست داد ن شغل خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز