خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

محاسبه سبد معاش، فقیر شدن کارگران را تایید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۷۴۰

یک فعال صنفی کارگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌گوید اعلام رسمی سبد حداقل معیشت زندگی کارگران وجود شکاف عمیق میان درآمد و هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری را تایید می‌کند.

«منوچهر یاراحمدی» فعال صنفی کارگری در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: تا پیش از اعلام رقم دو میلیون و چهارصد و هشتادو نه هزار تومان به عنوان قیمت حداقل سبد هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری، هیچ معیار مورد تاییدی برای سنجش دستمزدهای پرداختی به کارگران وجود نداشت.

وی با یادآوری اینکه در این شرایط هرگروه از کارگران بامعیارهای بومی و منطقه‌ای در مورد ناکافی بودن دستمزدها صحبت می‌کردند، افزود: اقدام اخیر کارگروه ویژه مزد شورای عالی کار حداقل باعث شد تا تمامی تردیدها در مورد ناکافی بودن دستمزدها از میان برود و مشخص شود که خانواده‌های کارگری در فقر اقتصادی به سرمی‌برند.

عضو اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری صنایع پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با بیان اینکه از سالیان پیش تاکنون کارگران همواره در خصوص ترمیم مزدی با کوته نگری قیم مابانه کارفرمایان دولتی و خصوصی مواجه بوده‌اند، افزود: ردپای این رویکرد که همواره باعث تضعیف قدرت خرید کارگران شده است را می‌توان حتی در اظهارات اخیر سخنگوی مشاهد کرد که بر قطعی بودن افزایش 10 درصدی دستمزدها اصرار داشت.

یاراحمدی افزود: ظاهرا سخنگوی دولت بدون اینکه متوجه اثرات افزایش 10 درصدی دستمزد و بحران‌های اجتماعی ناشی از آن باشد؛ می‌گوید کارگران نباید به آنچه در گذشته بوده برگرند در حالی که هیچ وقت ظلمی را که در گذشته بر کارگران رفته است را نمی توان فراموش کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز