خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۲۴ هزار پرونده معوقه بازرسی در ابتدای دولت داشتیم / ورود تامین اجتماعی به کتب درسی از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۲۶۱

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در ابتدای کار دولت یازدهم ۲۴ هزار پرونده معوقه در رابطه با سیستم بازرسی وجود داشت گفت: امروز از این میزان، حدود ۳۰۰ پرونده باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، سیدتقی نوربخش در جشنواره نیکوکارآفرین به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در عرصه کارآفرینی اشاره و اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش دارد و علیرغم همه فراز و فرودها نقش کلیدی در جهت امنیت خاطر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی و بازنشستگان دارد.

وی افزود: ماهانه ۳۴۰۰ میلیارد تومان و برابر هدفمندی یارانه‌ها مستمری پرداخت می‌کنیم، ۲۲۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری و ۱۴۰۰ میلیارد تومان نیز به صورت ماهانه در بخش درمان هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ماهانه بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان در این سازمان تجهیز منابع می‌شود، گفت: یک‌سوم کل تخصیص ماهانه بودجه کشور، در سازمان تامین اجتماعی تجهیز منابع می‌شود که این تجهیز منابع از محل منابع عمومی هم نیست.

نوربخش کل بدهی دولت به تامین اجتماعی را تا سال ۸۴، ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در ابتدای دولت دکتر روحانی به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید و علاوه بر این یک میلیون مستمری‌بگیر نیز خلاف روال طبیعی به این صندوق اضافه شد.

وی افزود: مهمترین دلیل شرایط فعلی سازمان تأمین اجتماعی قوانین متعدد از جمله بازنشستگی پیش از موعد و سخت و زیان‌آور و سایر تعهدات بدون منبع است.

نوربخش توقف روند نامناسب گذشته را از جمله اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در دولت تدبیر وامید بر شمرد و گفت: در این دوره از اموال بیمه‌شدگان صیانت کرده‌ایم و این امر را نهادهای نظارتی تایید کرده‌اند. خوشبختانه اتفاق خوبی افتاده و ماده ۱۳ قانون برنامه ششم مقرر کرد که دولت معوقات این سازمان را سالانه تا ۱۰ درصد بپردازد و هیچ قانونی بدون دیده‌شدن منبع تصویب نشود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس بخشنامه‌ای خرید و فروش را از محاسبات حق بیمه حذف کرده‌ایم که خواسته دیرینه کارفرمایان بوده است. بخشودگی جرایم را در دو نوبت اجرا کردیم که کمک زیادی توانسته است به رونق تولید کند. علاوه بر اینها موسسه عالی پژوهش و معاونت فرهنگی در این سازمان منحل شده بود که در این دولت احیا شد.

وی ادامه داد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی فعلی است و ما هم تلاش کردیم به عنوان نهادی اجتماعی اقتصادی در این راستا حرکت کنیم. هرچند فرهنگ بیمه‌ای ما ضعیف است و تلاش کردیم بیمه تامین اجتماعی را به کتاب‌های درسی وارد کنیم. بر این اساس تامین اجتماعی از سال آینده وارد کتب درسی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز