خبرگزاری کار ایران

برای پیگیری معوقات مزدی صورت گرفت؛

مراجعه کارگران پارسیلون به دادگستری خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۱۵۹

تعدادی از کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد پیش از ظهر امروز با مراجعه به اداره کل دادگستری خرم آباد خواستار تسریح در صدور حکم واگذاری محل کار خود از این نهاد قضایی شدند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه پارسیلون خرم آباد با اعلام این خبر گفتند: حدود 200 نفر از مجموع 530 کارگر شاغل کارخانه «پارسیلون» صبح امروز پس از طولانی شدن روند  صدور حکم واگذاری  محل کارشان به  کارفرمای جدید با مراجعه به اداره کل دادگستری خرم آباداز این نهاد قضایی در خواست کمک کردند.

به گفته کارگران اخیرا  مالکیت  کارخانه پارسیلون  که تولیدات آن از دی ماه سال گذشته  متوقف شده است بابت دیون معوقه به چند بانک و سازمان  طلبکار کارفرمای قبلی واگذار شده‌است و قرار است مدیریت آن به عهده شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند محول شود.

کارگران با بیان اینکه ما  برای رسیدن به خواسته هایمان منتظر صدور  حکم قضایی برای  واگذاری شرکت  ورسیدن به مطالبات معوقه خودهستیم در ادامه درباره معوقات مزدی خود گفتند: در کارخانه نساجی پارسیلون بیش از 530 نفر کارگر فعالیت دارد که  حدود 41  ماه مطالبات معوقه پرداخت نشده طلبکارند.

به گفته آنها 16 ماه از این معوقات مزدی مربوط به مطالبات مزدی ماهای پایانی سال گذشته و11 ماهه سال جاری با احتساب عیدی وپاداش مربوز می شود.

طبق اظهارات کارگران شاغل در پارسیلون،  همچنین چندین ماه است که حق بیمه کارگران شاغل به تامین اجتماعی پرداخت نشده و در نتیجه دفترچه‌ درمانی کارگران  به خانواده هایشان در برخی از ماه های سال تمدید نمی‌شود.

همچنین جمعی از بازنشستگان این کارخانه که تعداد آنها در حدود 100نفر است و به تدریج از سال 92  بازنشست شده‌اند به دلیل دریافت نکردن سنوات پایان کار در تجمع امروز حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز