خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

می خواهند مزد را «دقیقه نود» اعلام کنند/ سلب فرصت اعتراض از کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۳۷

اکبر علیپور می‌گوید: اعلام نتایج مذاکرات مزدی در آخرین روزهای سال، سلب فرصت اعتراض از کارگران است.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: انتظار کارگران برای اعلام نتایج مزدی، خیلی به درازا کشیده و این انتظار، آرامش را از کارگران سلب کرده‌است.

وی با بیان این که سنگ اندازی‌های دولت و کارفرمایان در مذاکرات مزدی با اهداف خاصی انجام می‌شود، ادامه داد: می‌خواهند دقیقه نود و در پایانی ترین روزهای سال مزد را اعلام کنند تا کارگران و نماینده های آنها هیچ فرصتی برای اعتراض به نتایج نداشته باشند.

علیپور در ادامه افزود: سالهاست که به بهانه‌های مختلف، اجرای قانون را زیر پا گذاشته اند و امسال هم که برای اولین بار محاسبات معیشت مورد توافق شرکای اجتماعی کارگران قرار گرفته، به نظر می‌رسد  با به درازا کشاندن مذاکرات؛ قصد سنگ‌اندازی و کارشکنی دارند.

این فعال کارگری با تاکید بر این که اگر امید کارگران را بار دیگر به یاس تبدیل کنند، نتیجه مطلوبی نخواهند گرفت؛ افزود: هرجور که بخواهند با کارگران تا کنند، نمی‌توانند مطالبه افزایش دستمزد را به زمانی دیگر موکول کنند؛ چرا که اگر امسال نتیجه مذاکرات، برای کارگران مطلوب نباشد، بدون شک چه قبل سال و چه بعد سال، اعتراضات گسترده برگزار خواهد شد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز