خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت بیش از سه ساعت؛

جلسه شورای عالی کار همچنان ادامه دارد/ توقع کارگران؛ افزایش واقعی دستمزد

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۲۱

کارگران نگرانند که این بار نیز فقط بند اول ماده 41 یعنی نرخ تورم، مبنای کار قرار گیرد و باز هم افزایش واقعی دستمزد علیرغم محاسبات انجام شده، به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه شورای عالی کار جهت تعیین دستمزد 96 که از ساعت 17 امروز آغاز شده همچنان ادامه دارد.

در جلسات پیشین با وجود توافق بر سر رقم دو میلیون و 481 هزارتومانی دستمزد در کارگروه ویژه مزد، بر سر رقم افزایش مزد توافقی حاصل نشد. علیرغم تاکید گروه کارگری بر لحاظ شدن محاسبات سبد معیشت، گویا دولت و کارفرمایان همچنان بر همان نرخ تورم تاکید دارند. 

حال نگرانی کارگران افزایش یافته؛ از اظهارات نوبخت سخنگوی دولت که پیش از این گفته بود دستمزد باید ده درصد افزایش یابد تا گزارشات برخی رسانه ها که افزایش مزد را رقمی بین ده تا 14 درصد عنوان کرده اند، همه و همه به این نگرانی دامن زده است.

کارگران نگرانند که این بار نیز فقط بند اول ماده 41 یعنی نرخ تورم، مبنای کار قرار گیرد و باز هم افزایش واقعی دستمزد علیرغم محاسبات انجام شده، به فراموشی سپرده شود و دولت و کارفرمایان باز هم به تمکین قانون تن ندهند.

به هرحال همچنان این انتظار پر از دلهره و نگرانی ادامه دارد....

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز