خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورایعالی کار:

سبد معاش در شورایعالی‌کار به رسمیت شناخته شد/افزایش مزد هنوز راضی‌کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۶۹

عضو کارگری شورایعالی کار می‌گوید؛ اگرچه افزایش مزد 96 در مقایسه با سنوات گذشته بهتر بوده است اما بازهم خواسته اصلی گروه کارگری تامین نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) گفت: اگرچه افزایش مزد 96 در مقایسه با سنوات گذشته بهتر بوده است اما بازهم خواسته اصلی گروه کارگری برآورده نشد درنتیجه به دلیل تامین نشدن هزینه‌های زندگی خانواده‌های کارگری نمی‌توانیم از عدد نهایی مزد 96 اعلام رضایت کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش مزد سال 96 درنهایت نتیجه یک جلسه 14 ساعته گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولتی بود، گفت: توقع داشتیم که برای سال 96 بتوانیم دستمزد سال 96 را براساس سبد هزینه 2 میلیون 489 هزار تومانی که پیش از این توسط نمایندگان دولت در کارگروه مزد 96 تعیین شده بود؛ افزایش دهیم.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه در محاسبات مزدی امسال گامی در جهت نزدیک شدن درآمد کارگران به سبد هزینه‌های زندگی برداشته شده است، ادامه داد: اگرچه این انتظار کارگران محقق نشد اما گروه کارگری شورایعالی کار مرکب از همه اعضای اصلی و مشاور توانست در اقدامی هماهنگ این سبد را در نزد شرکای اجتماعی کارفرمایی و دولتی به عنوان مبنا و استاندارد محاسبات مزدی جلسات پیشروی شورای عالی کار قلمداد کند.

وی گفت: براین اساس می‌توان به رسمیت شناخته شدن این سبد را دستاوردی مهم به نسبت سنوات گذشته قلمداد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز