خبرگزاری کار ایران

با وجود توافق بر سر محاسبات سبد معیشت؛

مکانیسمی برای ترمیم مزد ارائه نشد/ محاسبات سبد معیشت معطل ماند

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۵۷

با وجود انجام محاسبات سبد معیشت و توافق بر سر هزینه‌های آن در کمیته ویژه مزد، باز هم خواسته کارگران برآورده نشد؛ علاوه بر آن هیچ مکانیسمی نیز برای ترمیم مزد ارائه نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مذاکرات مزدی 96،  بامداد چهارشنبه (25 اسفند) به پایان رسید؛ پس از همه پیچ و خم های مذاکراتی، نتایج، برای کارگران رضایتبخش نیست و خواسته ها برآورده نشده‌است.

در هفته‌های گذشته، در ستاد ویژه مزد، هزینه‌های حداقلی  سبد معیشت محاسبه شد و مورد توافق سه ضلع مثلث سه‌جانبه گرایی قرار گرفت. این توافق به زعم کارگران و فعالان کارگری، به عنوان یک گام به جلو و یک دستاورد مثبت تلقی شد و موجی از امیدواری به وجود آورد.

علیرغم همه خوشبینی‌ها و امیدواری ها، بازهم چند هفته محاسبه سبد و موج رسانه‌ای و به تبع آن، انتظارات قانونی کارگران، نادیده گرفته شد و باز هم مزد کارگران براساس بند دوم ماده 41 قانون کار افزایش نیافت؛ به نظر می رسد مانند همیشه تنها چانه‌زنی براساس نرخ تورم، مبنای کار قرار گرفته‌است.

نه تنها محاسبات دو میلیون و 481 هزار تومانی در تعیین نرخ افزایش دستمزد در نظر گرفته نشد، بلکه حداقل انتظارات هم برآورده نشد؛ یعنی حتی مکانیسم پلکانی و درازمدت هم برای واقعی شدن مزد ارائه نشد و این یعنی چند هفته انتظار و امیدواری، به تمام معنا بیهوده بوده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز