خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

باز‌پس‌گیری لایحه توسط دولت، خواسته کارگران/ مردود شدن لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس یک اتفاق مثبت است

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۶۲

حسین حبیبی معتقد است گرچه رد شدن اصلاحیه قانون کار یک اتفاق مثبت است اما انتظار کارگران بازپس گیری لایحه توسط دولت بود.

حسین حبیبی(دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با ایلنا در ارتباط با رد شدن لایحه اصلاح قانون کار در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این اتفاق، یک گام به جلو است و باید آن را مثبت تلقی کرد.

وی ادامه داد: رای کمیسیون اجتماعی دال بر این است که این لایحه همانطور که بارها کارگران در بیانیه ها و طومارها اعلام کردند، یک‌جانبه و بدون در نظر گرفتن منافع جمعی کارگران تنظیم شده است.

حبیبی تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رفت برای بازپس‌گیری لایحه خیلی قبل از این اقدام می‌کرد؛ حالا هم برای این که کارگران خاطرجمع شوند بهتر است دولت خود، اقدام به بازپس‌گیری لایحه کند تا این پیش‌نویس ابتر اصلا در صحن علنی مجلس مطرح نشود و به طور کامل از دستور کار خارج شود.

این فعال کارگری در پایان اظهار داشت: موفقیت در توقف لایحه، حاصل تلاش‌های دسته جمعی کارگران است و این موفقیت نشان می‌دهد که اگر کارگران به قدرت خود اتکا کنند، هر مانعی از سر راهشان برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز