خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران «آب فر»:

کنتور سازی آب‌فَر نباید منحل شود/نگرانی باقیمانده کارگران از سرنوشت شغلی

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۵۷۷

مسئول نهاد صنفی کارگران «آب‌فَر» می‌گوید تصمیم اخیر سهامدار اصلی این کارخانه سازنده کنتور‌های برق برای انحلال، باعث نگرانی باقیمانده کارگران این واحد صنعتی شده است.

«ابولقاسم قادری» رئیس شورای اسلامی کار کارخانه «آب‌فَر» در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: تصمیم سهام دار عمده این کارخانه برای انحلال  آن موجب تشویش خاطر حدود ۴۰ کارگری شده است که هنوز در این واحد صنعتی باقیمانده‌اند.

قادری با بیان اینکه در کارخانه آب‌فر تا پیش از سال ۹۵ نزدیک به ۴۰۰ کارگر مشغول کار بودند ، گفت: اگرچه گفته می‌شود که سهامدار اصلی این کارخانه سازنده کنتورهای برق به استناد ماده ۱۴۱ قانون تجارت تصمیم به انحلال کارخانه گرفته است اما از نظر منتقدان با توجه به وضعیت‌ کنونی اموال و دارایی‌ها، کارخانه آب‌فر یک واحد زیان‌ده نیست و نباید منحل شود.

بر اساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه آب فر با بیان اینکه مدیریت این کارخانه برای تعطیلی کردن کارخانه از سوی برخی موسسات بانکی و اعتباری تحت فشار قرار گرفته است، گفت: انحلال کارخانه با نیم قرن عمر یک بی تدبیری است، چرا که محصولات این کارخانه به فروش می‌رسد و مشتریان خود را دارد.

قادری بابیان اینکه از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود تا با نظارت درست خود از انحلال یک واحد صنعتی پرسابقه جلوگیری کنند، افزود: اما حالا با باقی ماندن تعداد اندکی از کارگران و راهی کردن سایر کارگران برای دریافت مقرری بیکاری دست سهام دار عمده کارخانه برای تعطیلی آن بازمانده است. در هر صورت بهتر است  در سال کار و تولید دولت با حمایت از کارخانه آب‌فر جلوی انحلال آن را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز