خبرگزاری کار ایران

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه نوظهور:

نگرانی ۷۰ کارگر «نوظهور» از توقف فعالیت این واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۱۸

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه نوظهور، تولید کننده دستمال‌ کاغذی‌های نرمه می‌گوید مدیریت این کارخانه خلاف وعده‌های خود فعالیت‌های کارخانه نوظهور را متوقف کرده و معیشت و امنیت شغلی بیش از ۷۰ کارگر این کارخانه را به خطر انداخته است

«علیرضا هوشمند» مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه نوظهور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: برخلاف وعده‌هایی که پیش از این توسط مدیریت این کارخانه در خصوص حمایت از کار و تولید داده شده بود اما در عمل فعالیت‌ این کارخانه سازنده دستمال کاغذی متوقف شده است.

اشاره این فعال صنفی کارگری به تحقق نیافتن وعده‌هایی‌است که مدیریت دستمال کاغذی نوظهور در مقام کارفرما، اسفند ماه سال گذشته  برای حل مشکلات کارگران شاغل در این کارخانه داده بود.

در این جلسه که با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران این واحد تولیدی مسئولان استانداری، ادارات کار و صنعت و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، مدیریت کارخانه متعهد شد که مطالبات مزدی بیش از ۷۰ کارگر این کارخانه را  در اسرع وقت پرداخت کند.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه نوظهور با اشاره به عدم پرداخت ۸ ماه دستمزد کارگران این کارخانه، افزود: عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران برای مدیریت این کارخانه تبدیل به عادت شده است و قابل درک نیست که با وجود اینکه  محصولات کارخانه به فروش می رسد مطالبات مزدی کارگران پرداخت نمی‌شود.

وی  افزود: از سویی ۸ ماه حق بیمه کارگران واریز نشده است که همین موضوع موجب شده است که تعدادی از کارگران که در آستانه بازنشستگی هستند با مشکلاتی مواجه شوند.

هوشمند در پایان با تاکید بر اینکه تعداد کارگران کارخانه روز به روز در حال کاهش است، گفت: هیچ کدام از کارگران این کارخانه از بابت امنیت شغلی خیال آسوده‌ای ندارند و به جد نگران معیشت خود و خانواده‌هایشان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز