خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران اخراجی تولی پرس وبسته بندی البرز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۷۵۳

منابع خبری در استان قزوین از سرگردانی۳۵ نفر از کارگران تعدیل شده دو کارخانه«تولی پرس»و«بسته بندی البرز» خبر می‌دهند.

به گزارش ایلنا؛ این کارگران که پیشتر در این کارخانه مشغول کار بودند از روز ۱۴ فروردین ماه در راستای کاهش هزینه‌ها از جانب کارفرما تعدیل شده‌اند.

این کارگران تعدیلی  که امیدوار بودند کارفرما آنان را دوباره به سرکار بازگرداند می گویند؛ مدیران این واحد تولیدی به  ما کارگران می‌گویند شرایط بازگشت به کار فراهم نیست. با این حال خواسته ما بازگشت به کار سابق ودریافت مطالبات معوقه است.

از قرار معلوم،از روز گذشته(۲۶ فروردین ماه) کارفرما به کارگران تعدیل شده اطلاع داده برای گرفتن نامه ترک کار خود به کارخانه مراجعه کنند .در این بین تعدادی از کارگران نامه ترک کار خود را گرفته اند تا بتوانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

در عین حال کارگران  تعدیل شده تولی پرس وبسته بندی البرز که تحت مسئولیت یک کارفرمای واحد فعالیت داشتند مدعی هستند  مجموع مطالبات مزدی آنان به حدود ۲۵۰ میلیون تومان می رسد.  همچنین گفته می‌شود  این مطالبات مربوط به دستمزد اسفند ماه سال ۹۵ ،اضافه کاری اسفند ۹۴،حق شیف  فروردین ۹۴ تا اسفند ۹۵ به همراه چند سال سنوات واضافه کاریها وتعطیل کاری ها می شود.

به اعتقاد کارگران تعدیل شده، در شریط کنونی که بیکاری بیداد می‌‌کند قطع یقین برای افرادی که در موقعیت جسمی و سنی ما هستند؛ راه آبرومندی برای گذران زندگی و تامین معاش خانواده وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز