خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

از مجادلات سیاسی آبی برای کارگران گرم نمی‌شود/ هوشیاری کارگری شرط حضور موفق در انتخابات

کد خبر : ۴۷۸۷۵۴

علی خدایی می‌گوید: کارگران باید مراقب باشند که در انتخابات ریاست جمهوری به چه کاندیدی رای می‌دهند؛ چرا که در دولت های گذشته همواره سر کارگران بی کلاه مانده‌است.

علی خدایی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در گفتگو با ایلنا در ارتباط با انتخابات پیش‌رو گفت: این روزها در فضای مجازی،  شاهد مجادلات معمول بین گروههای مختلف درخصوص انتخابات ریاست جمهوری هستیم؛ این می‌طلبد کارگران فهیم وشریف ایران اسلامی‌با حفظ هوشیاری، از ورود به مجادلات سیاسی وجناحی که از آتش آن آشی برای ما  کارگران گرم نمی‌شود، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مگر نه این است که ما همواره ودر تمامی دوره‌ها ودر دوران حاکمیت تمام روسای جمهور همواره ابتدا حمایت کردیم وبعد معترض شدیم به سیاستهای ضد کارگری! مگر‌غیراز این بوده که دستمزد ناکافی ما حاصل مطالبات انباشته تمام این دورانهاست! مگر اینگونه نیست که امنیت شغلی نابود شده ما از دولت های خیلی قبل  آغاز و تا امروز ادامه یافته است.

خدایی با بیان این که اعتقاد من این است که  باید درانتخابات شرکت کرد واتفاقاً با حضور حداکثری هم شرکت کرد؛ افزود: سوال اصلی این است که به چه کسی باید رای داد؟

عضو کارگری شورای عالی کار در ادامه گفت: درمورد دولت مستقر فعلی،  به شرطی بی طرفی را رعایت می‌کنیم که تا قبل ‌از هفته کارگر امسال، تکلیف لایحه معیوب ناقص وابتر تخریب قانون کار را یکسره کند و بابت مواد ظالمانه این لایحه از  کارگران عذر خواهی کند. درغیراینصورت، باحضور حداکثری در تمام مراسمات وتجمعات کارگری هفته کارگری  اعتراضمان را بلند تراز همیشه فریاد خواهیم زد.

وی در پایان تصریح کرد: ما کارگران به کسی رأی خواهیم داد که برنامه مشخص ومدونی برای حل مشکلاتمان از جمله امنیت شغلی،معیشت و غیره داشته باشد. کارگران و خانواده هایشان بیش ازپنجاه درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؛ بیائید اینبار آگاهانه و هوشیارانه با حفظ استقلال صنفی مان صرفاً به حل مشکلاتمان بیاندیشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز