خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

هنوز دولت‌ها به کارگران بدهکارند

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۶۴۰

ناصر چمنی: قدرت خرید کارگران که در دولت احمدی‌نژاد فلج شد، هنوز هم ترمیم نشده / به دولتی رای می‌دهیم که برنامه مدونی برای تغییر وضعیت کارگران داشته باشد.

ناصر چمنی (مشاور کارگری شورای عالی کار) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با انتظارات کارگران از دولت و انتخابات پیش‌رو گفت: اولین انتظار کارگران از کاندیداها و دولت ها، راستگویی است؛ به خاطر رای آوردن و برنده شدن در انتخابات، به کارگران دروغ نگویند.

وی با بیان این که همواره قبل انتخابات، شعارهای خوبی در حوزه کارگری مطرح می‌شود، افزود: اگر به ده درصد این شعارها عمل می‌شد، وضعیت امروز اینطوری که هست نبود؛ بنابراین اولین خواهش ما کارگران این است که صادق باشند و در حد توانایی و امکانات عملی خود، شعار بدهند.

رئیس کانون انجمن های صنفی استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در دولت احمدی‌نژاد قدرت خرید کارگران فلج شد؛ اما بعد از آن هم هرگز به درستی ترمیم نشد؛ در سالی که دولت روحانی سر کار آمد، تورم 45 درصد بود اما همان سال دستمزد کارگران فقط 25 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: در نتیجه بازهم قدرت خرید از دست رفته داریم و اگر تجمیع تورم را در طول سالهای گذشته محاسبه کنیم، درمی‌یابیم که هنوز دولت ها به کارگران بدهکارند.

چمنی با بیان این که وضعیت امنیت شغلی کارگران بسیار نامساعد است، تصریح کرد: برای مشکل قراردادهای سفید هم راه‌حلی نیندیشیدند و از همه مهمتر ارسال لایحه به اصطلاح اصلاح قانون کار به مجلس است.

این فعال کارگری با طرح این پرسش که چطور دولت فعلی، هیچ کدام از عملکردهای دولت قبل را قبول ندارد اما متن پیش‌نویس تخریب قانون کار را بدون تغییر به مجلس می‌فرستد، ادامه داد: بارها در جلسات سه جانبه، دولت بحث بازپس‌گیری لایحه را مطرح کرد اما تا کنون هیچ اقدامی از جانب دولت در این زمینه انجام نشده و این تعلل، کارگران را دلسرد می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: ما کارگران به دولتی رای می‌دهیم که با کارگران راست و حسینی باشد و برنامه مدونی برای تغییر وضعیت کارگران در حوزه های مختلف امنیت شغلی، دستمزد و بحث اصلاح قانون کار داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز