خبرگزاری کار ایران

فعالان حقوق کودک مطرح کردند؛

نگرانی از پلمپ شدن تشکل‌های مردم نهاد/ مجوز فعالیتِ «انجمن دوستداران حقوق کودک» تعلیق شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۵۰

فعالان حقوق کودک از تعطیلی تشکل‌های مردم نهاد ابراز نگرانی کردند؛ در روزهای گذشته، دو تشکل حامی حقوق کودکان پلمپ شده اند.

جمعی از فعالان حقوق کودک در تماس با ایلنا از روند فعلی در برخورد با تشکل‌های حامی حقوق کودکان انتقاد کرد.

31 فروردین ماه، دفتر جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمپ شد. با بسته شدن جمعیت دفاع، کودکانی که در این مرکز تحت پوشش بودند، تنها مکان سوادآموزی و توانمندسازی را ازدست داده اند؛ با این حال، مربیان این مرکزِ حامی حقوق کودکان در اقدامی شایسته برخی کلاس های خود را در پارک نزدیک جمعیت برگزار می کنند تا کودکان این مرکز که اغلب مهاجر و کودک کار هستند از پروسه آموزش عقب نمانند.

در عین حال این فعالان می‌گویند: پیش از این نیز، مجوز فعالیتِ «انجمن دوستداران حقوق کودک» در تبریز با بیش از یک دهه فعالیت تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

فعالان حقوق کودک می گویند این رویه باعث نگرانی است؛ تعطیلی نهاهای مدنی و مردم نهاد که  در راستای توانمندسازی کودکان کار و خیابان فعالیت می کنند، کمکی به حل معضلات کودکان نمی‌کند، بلکه این روند بر نرخ بزهکاری و بی سوادی در کودکان می‌افزاید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز