خبرگزاری کار ایران

صادقی در گردهمایی کارگران قراردادی مطرح کرد؛

قراردادهای موقت عامل نخست استثمار کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۸۸۵

سکوت در مقابل رواج قراردادهای موقت به استثمار کارگران کشور همانند کارگران هند و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می انجامد

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در مراسم هفته کارگر گفت: رواج قراردادهای موقت به استثمار کارگران کشور همانند کارگران هند و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می انجامد.

حسن صادقی در این مراسم که توسط اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی برگزار شده بود، افزود: منافع شرکت های پیمانکاری از قراردادهای موقت می برند موجب شده بودند تا کارگران به صورت همه جانبه ای مورد ستم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که 97 درصد کارگران دارای قراردادهای موقت کار هستند که امنیت شغلی آنان را تضییع کرده است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه با فارغ التحصیلان کشور با این شرایط در آینده همگی دارای قرارداد موقت کار خواهند بود افزود: آگاهی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در خصوص قراردادهای موقت کار سبب می شود تا مشکلات این قشر از کارگران در حق آنها تکرار نشود.

صادقی در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تاکید کرد: حسن روحانی در شرایطی دولت را تحویل گرفت که بالاترین نرخ تورم و بیکاری را شاهد بودیم و با کوششی که انجام شد توانست سالی بیش از 700 هزار شغل پایدار ایجاد کند .

صادقی اظهار داشت: در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شاهدهستیم که کاندیداها وعده ایجاد پنج یا شش میلیون شغل را می دهند اما توجه ای ندارند که ساختارهای اقتصادی ایران ظرفیت وعده های انتخاباتی آنان را ندارد.

وی گفت: چهار دولت پس از جنگ بر سر کار آمدند و مسیر اقتصاد کشور را در ریل توسعه انداختند اما دولت های نهم و دهم تمام این دستاوردها را در عرض هشت سال نابود کردند .

صادقی با بیان اینکه کشور در هشت سال دوران اصلاحات در بهترین سطح از راست گویی و اخلاق مداری قرار داشت افزود: در دولت گذشته فشار تحریم ها و اقتصاد رانتی موجب حاکمیت بی اخلاقی و دروغ شده بود در نتیجه شاهد افزایش بیکاری تورم 49 درصدی و رشد اقتصادی منفی 7/4 درصد بود.

وی در پایان افزود: هم اکنون عده ای آه می کشند که دولت گذشته و سیاست های این دولت حاکم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز