خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جمع زنان کارگر:

اشتغال زایی برای زنان سیاست اول ماست

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۵۷۹

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیاری از مجموع 700 هزار فرصت شغل ایجاد شده در سال 95 به زن‌ها اختصاص داشته است و بر همین اساس یکی از مهمترین اولویت‌های دولت یازدهم توجه به اشتغالزایی برای زنان بوده است.

علی ربیعی وزیر کار  در مراسم بزرگداشت زنان کارگر که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد اظهار داشت:‌ واقعیت این است که نشست زنان کارگر از چند جهت مهم است یکی بحث کارگر و دیگری بحث زن و البته ترکیب این دو است که کارگران زن است.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم هنوز در مورد مفهوم کارگر فارغ از زن بودن یا مرد بودن نیاز به اندیشیدن بیشتر است چرا که همه جامعه بر تلاش‌های کارگر بنا شده و هنوز کار زیادی لازم است تا جایگاه کارگر مشخص شود و بهبود پیدا کند.

ربیعی ادامه داد: مساله دیگر تحولات جمیعتی ایران در سال‌های گذشته است که در حال حاضر بخشی از 50 درصد ورودی های بازار کار زنان هستند و از 700 هزار شغل ایجاد شده در سال  95 تعداد زیادی به زن‌ها اختصاص داشته است.

وزیر کار ادامه داد: یکی از کارهای مهم در دولت فعلی ایجاد مشاغل برای زنان است و این سیاست اول ماست.

وی در ادامه به بحث زنان روستایی پرداخت و گفت:‌حل مشکلات زنان روستیای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این زنان از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و مساله بعدی زنان سرپرست خانوار و اشتغال آنهاست نیاز به کار زیادی دارد

وزیر کار با بیان اینکه بحث عدالت جنسبت که در فضای کار مهم است افزود: عدالت جنسیتی زنانه اجحاف در محیط کار یکی از نگرانی‌های اصلی است و توصیه من به زنان کارگر این است که در نهادها و تشکل‌های زنان کارگر مشارکت داشته باشند چرا که این نهادها از طریق تشکل‌یابی می‌توانند جنبش اجتماعی زنان را راهبری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز