خبرگزاری کار ایران

برای چهارمین سال متوالی؛

کارگران «کیان‌تایر» هم در مراسم اول ماه مه حاضر خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۸۹۷

کارگران کارخانه کیان تایر (لاستیک البرز ) قصد دارند تا به مانند سه سال گذشته همگام با سایر کارگران تهرانی در مراسم روز جهانی کارگر شرکت کنند.

جمال میرزایی مدیرعامل شرکت لایتسک البرز (کیان‌تایر) در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: کارگران شاغل در این واحد صنعتی قصد دارند تا به مانند سنوات گذشته در راهپیمایی روز جهانی کارگر شرکت کنند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر شمار کارگران شاغل در این واحد صنعتی تا نزدیک به 1200 نفر می‌رسد افزود: مطابق قانون کار، روز کارگر متعلق به کارگران است و بخشی از حقوق صنفی نیروی کار محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در کارخانه کیان تایر با تاکید براینکه کارگران این واحد صنعتی همانند چهار سال گذشته مختارند تا برای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن راهپیمایی روز جهانی کارگر به خیل همکاران و همصنفان خود بپیوندد، افزود: شرکت در مراسم روز جهاین کارگر یک حق صنفی است و هیچ کس حق ندارد کارگران را از دستررسی به حقوق صنفی منع کند.

میرزایی با یادآوری اینکه زمانی کارخانه لاستیک البرز به دلیل اجرای غلط قانون خصوصی سازی دچار مشکلات جدی صنفی کارگری شده بود، افزود: خوشبختانه در چهار سال گذشته با مساعدت مسئولان روند فعالیت این کارخانه باردیگر در مسیر درست خود قرار گرفته است.

مدیر عامل کارخانه لاستیک البرز ادامه داد: سال 93 بود که کارگران لاستیک البرز در جریان مراسم هفته کارگر توانستند مشکلات خود را با شخص ریاست جمهور در میان بگذارند.

میرزایی ادامه داد: آنزمان پیگیری مشترکی که از سوی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی برای تحقق خواسته‌های صنفی کارگران لاستیک البرز به عمل آمد باعث شد تا دیگر از بسته شدن جاده‌های اطراف کارخانه لاستیک البرز به وسیله کارگران معترض خبری نباشد و به جای اقداماتی از این قبیل کارگران لاستیک البرز در خطوط تولید، فعالیت روزانه خود را بر ارتقاء کمی و کیفی کار روزانه خود متمرکز کنند.  

وی در توضیح دستاوردهای این واحد صنعتی گفت: اکنون با همت و مشارکت کارگران اکنون یک سالی می‌شود که کارخانه لاستیک البرز در زمره تولیدکننده اصلی تایرها خودروهای راهسازی قرار  گرفته است.

این مقام اجرایی در کارخانه لاستیک البرز ادامه داد: وضعیت پیش آمده در حالی است که تا سال گذشته نیاز مشتریان کنونی این کارخانه از طریق واردات خارجی تامین می‌شد اما با پیگیری مسئولان و همدلی کارگران لاستیک البرز اکنون شرایط به سمت خودکفایی حرکت کرده است.

وی بابیان اینکه در لاستیک البرز هم‌اکنون روند گردش چرخه نیروی کار در قالب جذب کارگران جدید و بازنشستگی کارگران قدیمی جریان دارد،  افزود: با وجود مثبت بودن این تغییر شرایط، ظاهرا هنوز عده‌ای هستند که تمایلی به حفظ این موقعیت ندارند و نمی‌توانند ببینند که روند تامین معیشت نزدیک 1200 خانوار به در مسیری ثابت و پایدار قرار گرفته است.  

میرزایی در عین حال تاکید کرد که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اولویت بخشیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کارخانه کیان ‌تایر روند همکاری مدیریت  و کارگران برای گسترش فعالیت خطوط تولید ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همانطور که هیچ فردی حق ندارد احدی را از شرکت در مراسم نماز جمعه منع کند، هیچ دسته یا گروهی هم حق نخواهد داشت تا کارگران را از شرکت در مراسم‌های مربوط به روز جهانی کارگر منع کند.

وی افزود: در همین راستا کارگران کارخانه کیان ‌تایر که از سه سال قبل تاکنون مطابق برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی ستاد بزرگداشت هفته کارگر در تمامی مراسم‌های صنفی مربوط به گرامیداشت این هفته شرکت کرده‌اند و قصد دارند تا برای فردا در مراسم روز جهانی کارگر حاضر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز