خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

کاهش قدرت خرید بازنشستگان کشوری ۲۳ درصد جبران شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۷۶۲

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان کشوری متناسب با نرخ تورم در دولت های نهم و دهم، ۶۷,۷ درصد از قدرت خرید آنان کاسته شده بود که با تدبیر دولت یازدهم و طی سه سال اخیر، حداقل ۲۳ درصد از این کاهش قدرت خرید، جبران شده است.

به گزارش ایلنا، محمود اسلامیان، اظهار داشت: سیاست های دولت نهم و دهم و افزایش تورم در آن برهه سبب شد تا قدرت خرید بازنشستگان کشوری ۶۷,۷ درصد کاهش پیدا کند که با تلاش و رایزنی های مستمر صندوق بازنشستگی کشوری و حمایت و توجه دولت یازدهم، این میزان طی سه سال اخیر، ۲۳ درصد جبران شده است.

وی تصریح کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری، نرخ افزایش حقوق بازنشستگان متناسب و حتی بیش از نرخ تورم سالانه افزایش یافت.

اسلامیان یادآور شد: در سال های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب نرخ تورم ۱۵,۶، ۱۱.۹ و ۹ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، در حالیکه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در این سال ها به طور متوسط و به ترتیب ۲۰، ۱۴ و ۱۶ درصد بوده است.

وی با اشاره به نرخ اعلام شده تورم برای سال جاری، گفت: پیش بینی شده است که نرخ تورم در سال ۹۶ حدود ۹ درصد باشد، در حالیکه حقوق بازنشستگان کشوری، امسال، به طور متوسط ۱۸,۳ درصد افزایش یافت.

وی همچنین گفت: جبران خسارت های وارد شده به معیشت بازنشستگان کشوری، در قالب اجرای طرح افزایش پلکانی و همسان سازی حقوق، نیازمند حداقل ۵ سال زمان است که امیدواریم با حمایت های دولت این خسارت ها هرچه سریعتر جبران شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز