خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی کاراعلام کرد؛

گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی برای پیمانکاران الزامی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۷۸۰

دبیر شورای عالی حفاظت فنی بار دیگر بر الزامی بودن صدور گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی برای پیمانکاران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد اصابتی، مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی برای پیمانکاران الزامی است. 

«محمد اصابتی» افزود: بسیاری از فعالیتهای عمرانی، تولیدی و اقتصادی به خصوص در مقیاس های بزرگ توسط شرکت های پیمانکاری و پیمانکاران فرعی انجام می گیرد. با افزایش تعداد و حجم کار، سرعت گرفتن فعالیت ها و پیشرفت تکتولوژی، حوادث ناشی از کار نیز اتفاق می افتند. در این خصوص برای صیانت از نیروی کار و منابع مادی و انسانی به استناد مواد 13، 85 و 91 قانون کار جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه ایمنی امور پیمانکاری توسط شورایعالی حفاظت فنی تدوین و در روزنامه رسمی منتشر و ابلاغ گردیده است.

وی اظهارداشت: این آئین نامه با نگاه تعریف الزامات ایمنی؛ مدیریت پیشگیرانه؛ توجه به قوانین و مقررات ایمنی و ایجاد روشی برای پایش عملکرد به منظور بهبود مستمر عملکرد ایمنی پیمانکاران در تمام فعالیت‌های محوله و ایمن‌سازی محیط کار و کاهش حوادث ناشی از کار تدوین گردیده است و تاکنون بیش از 12 هزار درخواست به منظور تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور واصل گردیده است .

اصابتی ضمن تاکید بر لزوم گواهینامه تائید صلاحیت  ایمنی برای  پیمانکاران گفت: امید است با اجرای این آئین نامه گام موثری در ارتقای سطح دانش، فرهنگ ایمنی و آشنایی بیشتر کارگران و کارفرمایان با علل بروز حوادث و بیماری های ناشی از کار برداشته، تا شاهد  شرایط کار بهبود یافته و کاهش حوادث و بیماریهای ناشی از کار در کارگاههای سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز