خبرگزاری کار ایران

با وجود آغاز فصل کار؛

بیشتر کارگران فصلی معدن طلای آق دره هنوز بیکارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۲۸

جمعی از کارگران فصلی معدن طلای آق دره می گویند برخلاف سنوات گذشته که در نیمه اول هر سال مشغول به کار می‌شدند هنوز بیکارند.

کارگران به ایلنا گزارش داده‌اند؛ حدود ۲۵۰کارگر فصلی معدن طلای آق دره هستیم  که در بهار هرسال فعالیت خود را در معدن آق‌دره شروع کرده و تا شروع سرمای فصل زمستان به همکاری خود با این واحد معدنی ادامه می‌دهیم.

این کارگران بابیان اینکه همیشه از نیمه دوم هر سال فعالیت خود را در این واحد معدنی از سر می‌گرفتند، گفتند: امسال برخلاف گذشته تنها ۴۰ نفر از کارگران فصلی در این واحد معدنی مشغول بکار شده‌اند  وهنوز وضعیت شغلی ۲۱۰ کارگر فصلی باقیمانده هنوز مشخص نیست.

آنها با یادآوری شرایط نامناسب بازار کار منطقه سکونت خودافزودند: این واحد معدنی تنها فرصت شغلی است که می تواند برای مدتی معین از طول سال در اختیار اهالی این منطقه قرار بگیرد.

به گفته این گروه از اهالی منطقه تکاب حتی در شرایطی که امکان استخدام موقت آنها وجود داشته باشد بازهم با رسیدن فصل سرما فعالیت آنها برخلاف سایر معادن مستقر در این منطقه متوقف می‌شود.

معدن طلای آق دره در۲۵ کیلومتری شهرستان تکاب در منطقه سرد سیر آذربایجان غربی قرار دارد اما به گفته کارگرانی که در این واحد معدنی مشغول کارند برخلاف سالهای گذشته سرمای هوای امسال آنقدر شدید نسیت که امکان فعالیت کارگران متوقف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز