خبرگزاری کار ایران

مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن و تجارت:

پلی اکریل با تامین اعتبار مالی به زودی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۱۴

مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: با تامین 90 میلیارد تومان، پلی‌اکریل به زودی راه‌اندازی می شود.

براساس اخبار دریافتی ایلنا، افسانه محرابی (مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن و تجارت ) با اشاره به تلاش های ویژه دولت یازدهم برای احیای هزاران بنگاه تولیدی در کشور در تشریح وضعیت پلی اکریل ایران اظهار کرد:این شرکت از صنایع مادر و تولیدکننده بخش عمده‌ای از مواد اولیه صنعت نساجی در کشور است که از حدود ۱۰ سال پیش و در دولت قبل با تنزل وضعیت تولید، اشتغال و مالی مواجه شده است.

وی افزود:با وجود اینکه پلی اکریل به دلیل مشکلاتی که در گذشته داشت و همچنین چالش هایی چون بدهی به بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی، معوقات کارگری و... در حال حاضرتعطیل شده اما با پیگیری های انجام شده از ابتدای امسال از مجموع ۱۵۰۰ پرسنل شاغل در این مجموعه بیش از ۱۳۰۰ نفر از بیمه بیکاری استفاده می کنند تا با تدابیر انجام شده بار دیگر پلی اکریل راه اندازی شده و زمینه بازگشت به کار این نیروها فراهم شود.

محرابی از برنامه ریزی برای حل مشکلات پلی اکریل در وزارت صنعت،معدن وتجارت خبر داد و تصریح کرد: به منظور رفع مشکلات، حفظ و ارتقاء روند فعالیت‌های تولیدی و اشتغال این شرکت و استفاده مناسب از پتانسیل‌ها و ظرفیت های موجود شرکت مذکوربرنامه ریزی برای رفع موانع تولید این کارخانه با نظارت مستقیم وزیر صنعت،معدن و تجارت از سال گذشته آغاز شد .در حال حاضر هیات حمایت از صنایع مسوولیت رسیدگی و حل مشکلات پلی اکریل را بر عهده دارد و با پیگیری های انجام شده بخشی از مطالبات کارگران نیز در اسفندماه سال گذشته پرداخت شده و به زودی سایر مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول در صنعت نساجی در حال حاضر برنامه ریزی برای شروع مجدد تولید به صورت کارمزدی آغاز شده و هیات اجرایی کارخانه پلی اکریل با هماهنگی مقامات استانی و شورای تامین استان اصفهان در حال ایجاد بستر مناسب جهت هماهنگی با سرمایه گذاران برای اجرای این برنامه هستند.

محرابی تاکید کرد: خط تولید الیاف پلی استر و خطوط تولید الیاف اکریلیک پلی اکریل ایران به زودی احیا شده و اشتغال در این مجموعه بار دیگر به همت دولت ایجاد می شودد و برای راه اندازی کامل این خط  حدود 90 میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است که توسط  هماهنگی های لازم برای تخصیص این اعتبار و تولید دوباره پلی اکریل در حال انجام است.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت،معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد با تدبیر و اقدامات موثری که از سوی هیات حمایت از صنایع و مسئولین استانی در حال انجام است شاهد راه‌اندازی بخشی از خطوط تولید در روزهای آینده و راه اندازی کامل و ایجاد اشتغال مجدد و پایدار طی سال جاری در این شرکت و استان اصفهان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز