خبرگزاری کار ایران

دیروز صورت گرفت؛

گردهمایی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۰۹۰

گردهمایی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران دیروز (25 اردیبهشت ماه) در سالن اجتماعات نگین غرب سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد

به گزارش ایلنا، گردهمایی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران دیروز (25 اردیبهشت ماه) در سالن اجتماعات نگین غرب سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

در این همایش که با حضور بازنشستگان عضو کانون باز نشستگان تامین اجتماعی تهران و میهمانان از جمله، دهقان‌کیا (نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران)، بیات (رئیس هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی)، حسن صادقی (عضو هیئت مدیره بازنشستگان تهران) برگزار شد، نامزدهای منتخب کانون بازنشستگان تهران در انتخابات شورای شهر تهران به بیان دیدگاه ها و نطق‌های انتخاباتی خود پرداختند. 

حسن صادقی یکی از مدعوین این همایش با بیان اهمیت انتخابات پیش‌رو و حق تعیین سرنوشت کشور توسط افراد اظهار داشت: در این دولت است که می توانیم بسیاری از طرح های حمایتی از قبیل طرح همسان سازی حقوق و دستمزد، تغییر ساختار سازمانی تأمین اجتماعی و بدهی دولت به صندوق بازنشستگی را دنبال و باید از این فرصت استفاده کرد. 

نایب رئیس هیت مدیره کانون بازنشستگان تهران اظهار داشت: 480 هزار نفر از اعضای کانون ده مورد درخواست داشتند که آنها را به اطلاع کاندیداهای ریاست جمهوری رساندیم و از انها درخواست کردیم تا در مناظره های نسبت به این درخواست ها اعلام نظر کنند که متأسفانه هیچ یک توجهی نکرده و بدان ورود نکردند.

«دهقان‌کیا» افزود: ما همین درخواست‌ها را از اعضای کاندیداهای شورای شهر تهران داریم تا در این شورا نیز بدان بپردازند، استفاده از امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و خدمات شهری حق بازنشستگان است که تاکنون نادیده گرفته شده و ارائه آن بسیار اندک است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تهران نیز ادامه داد: بازنشستگان ما با در نظر داشتن انتخابات پیش رو در روز 29 اردیبهشت ماه به تعیین سونوشت خود بپردازند. از اعضای کانون  تقاضا دارم تا به حمایت فهرست نامزدهای منتخب کانون بپردازند که هریک دارای برنامه های عمرانی، شهری، پزشکی و... هستند.

در ادامه هر یک از نامزدهای شورای شهر تهران به بیان برنامه های اجرایی خود در صورت انتخاب شدن در شورای شهر تهران پرداختند؛ خانم باقری، آقایان حبیب زاده، سرخو، صیفی، چوبدار، تاج الدینی، علیزاده، صالحیان، حناچی و حجت الاسلام زم از جمله نازدهای حاضر در همایش بودند که به بیان دیدگاه های خود پرداخته و مورد تشویق و اعتراض اعضای کانون قرار گرفتند.

«علی‌اکبر عیوضی» عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و مجری این همایش به قرائت بیانیه‌ای ده بندی پرداخت و از نامزدهای منتخب ریاست جمهوری درخواست کرد تا در صورت پیروزی به پیگیری این مطالبات بپردازند که عبارتند بودند از:

  1. برنامه دولت منتخب در خصوص کاهش نقش دولت در اداره سازمان تأمین اجتماعی و اهمیت بر اصل سه جانبه گرایی (کارگر، کارفرما و دولت) چیست؟
  2. برنامه دولت منتخب در خصوص کاهش مداخلات دولت و به تبع ان سایر اجزای نظام در امور سازمان تأمین اجتماعی چیست؟
  3. برنامه دولت منتخب در خصوص توقف بهره‌مندی از منابع این سازمان در راستای برنامه هایی غیر مرتبط همچون، بازسازی و نوسازی صنایع، تشویق ازدیاد جمعیت، ایجاد اشتغال، حمایت از برخی اقشار و افزایش مصارف و خروجی های منفی نظیر جلب آراء و ... چیست؟
  4. برنامه دولت در خصوص عودت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به این سازمان چیست؟
  5. برنامه دولت منتخب برای اصلاح قوانینی و مقرراتی که سازمان تأمین اجتماعی را از اهداف اولیه خود دور کرده (بازنشستگی زودرس، سخت و زیان آور، بازسازی و نوسازی صنایع و...)چیست؟
  6. برنامه دولت منتخب برای رعایت حقوق کارگران در حوزه سالم سازی و ایمنی محیط کار چیست؟
  7. آیا دولت منتخب قول می دهد که در پایان کاری دولت خود بدهی های سنواتی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را که از مرز 130 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است را صفر کند؟
  8. هرگونه تغییری در قانون کار و تامین اجتماعی و ساختار آن بایست با حفظ مصالح نسل‌های فعلی و آتی بیمه‌شدگان و بر اساس گفتمان سه جانبه‌گرایی باشد آیا دولت منتخب قائل به اصلاح این قوانین مبتنی بر اصل گفتمان سه جانبه است؟
  9. رئیس‌جمهور منتخب چه تضمینی می دهد که در صورت پیروزی از بروز هر گونه مداخله در امور سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی پرهیز کرده و به دیگران هم جازه مداخله ندهد.
  10. برای برقراری عدالت و رفع تبعیض میان بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با سایر نیروهای لشکری و کشوری که از منابع عمومی برخوردارند، چه برنامه هایی دارید؟

لازم به ذکر است، این درخواست به امضای هر یک از مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته کشور، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران و کانون های انجمن های صنفی کارگران ایران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز