خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

پیگیری تخلفات کارفرمای زمستان یورت فراموش نشود/مشابه این معدن را زیاد داریم

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۱۸۳

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در رابطه با حادثه معدن زغال‌سنگ زمستان یورت، می‌گوید که تشکل متبوعش به صورت جدی پیگیر تخلفات احتمالی کارفرما و پیمانکار معدن زغال سنگ زمستان یورت است.

علی خدایی از اعضای هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور به ایلنا گفت: پیگیری تخلفات احتمالی کارفرما و پیمانکار معدن زغال سنگ یورت در دستور کار این نهادهای صنفی کارگری قرار دارد.

وی افزود: برای کارگران ایران حادثه انفجاری که در صبح روز 14 اردیبهشت ماه در معدن زمستان یورت اتفاق افتاد، دست‌کمی از موضوعات مهم دیگری همچون اصلاح قانون کار، توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تعیین مزد ندارد و با توجه به سوابق تکرار حوادثی از این دست، هیچ تضمینی برای آنکه بخواهیم حادثه معدن زمستان یورت به عنوان آخرین حادثه معدن در ایران قلمداد کنیم، وجود ندارد. 

عضو کارگری شورای عالی کار ادامه داد: تا این لحظه مرور اخبار مربوط به حادثه معدن زمستان یورت نشان می‌دهد که در این حادثه کارفرما و پیمانکار معدن در ارتباط با محاسبه دستمزد کارگران، ثبت لیست بیمه تامین اجتماعی و تامین ایمنی کارگاه مرتکب تخلفاتی شده اند که باید صحت و میزان هرکدام از آنها در تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب مشخص شود.

این فعال صنفی کارگری که عقیده دارد ماجرای معدن زمستان یورت، تبلور عینی از به اجرا درآمدن تمامی طرح‌های ضد کارگری است که در قالب لایحه اصلاح قانون کار و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنبال شده‌است؛ افزود: جامعه کارگری اجازه نخواهد داد که ماجرای حادثه این معدن تحت تاثیر حواشی انتخابات ریاست جمهوری محو شود.

خدایی با یادآوری اینکه در جریان حادثه یاد شده تعداد 118 معدنچی کشته و مجروح شدند، افزود: مشابه معدن زمستان یورت در ایران زیاد است و هنوز کارگرانی که در این معادن مشغول کارند در معرض حوادث جدی کار هستند، بنابراین نمی‌توان نسبت به حوادثی از این دست و برخورد با تخلفات احتمالی پیمانکاران و کارفرمایان مربوطه کم توجهی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز