خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی پرستاران:

«اجرای مطالبات بر زمین مانده» انتظار جامعه پرستاری از رئیس جمهور بعدی

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۳۱۱

یک فعال صنفی پرستاران می‌گوید: توقع جامعه پرستاری از رئیس جمهور بعدی این است که به مطالبات انباشته این قشر توجه کند.

حسین علی‌نسایی (فعال صنفی پرستاران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری و توقعات جامعه پرستاری گفت: جامعه پرستاری بیش از ۶۰ درصد جمعیت بهداشت و درمان کشور را تشکیل میدهد و در مراکز درمانی خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌نماید و با این وجود در طرح تحول سلامت که فازهای مختلفی اجرایی شد، هیچ فاز و مرحله ی از این تحول به پرستاری اختصاص نیافت. با وجود ایثار جامعه پرستاری در ارائه خدمات بی وقفه و طاقت فراسا و ترافیک مراجعات و بیماران، به دلیل عدم توجه مسئولین بالادستی به حوزه پرستاری ، مردم رضایت کافی از این خدمات ندارند و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: جا داشت که حداقل در جریان طرح تحول توجه جدی به این بخش صورت میگرفت زیرا معتقدیم تحول سلامت بدون تحول در حوزه ی پرستاری امکان پذیر نیست و به سرانجام رضایت بخشی برای مردم نخواهد رسید.

علی‌نسایی افزود: در نهایت این که ما ریشه مشکلات حوزه سلامت و حوزه پرستاری کشور را در تسلط بی حد و حصر افراد ذینفع و انحصار طلب و بر زمین ماندن قوانین مصوب در این حوزه میدانیم و یقینا اکثریت جامعه پرستاری کشور از فردی برای ریاست جمهوری حمایت خواهند نمود که تعهد دهد در دولتش قوانین بر زمین مانده اجرایی خواهد شد و وزیر ذینفع منصوب نخواهد نمود تا همه گروهها را با دید منصفانه بنگرد.

این فعال صنفی پرستاران در پایان تصریح کرد: لازم به ذکر است جامعه پرستاری به همراه دانشجویان این حوزه جمعیتی قریب به ۳۰۰ هزار نفر را تشکیل میدهد و به همراه خانواده ها رای حدود یک میلیون نفری را بصورت مستقیم و رای حداقل دو میلیون نفر را بصورت غیر مستقیم تحت تاثیر خود دارد و یقینا بیش از ۷۰ درصد همکاران و جامعه ی تحت تاثیر به دور از گرایشات سیاسی از کاندیدایی که چنین تعهدی دهد حمایت خواهند نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز