خبرگزاری کار ایران

سه ماه مزد معوقه کارگران آذرآب را به تجمع کشاند/بخشی از مطالبات پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۸۷۴

جمعی از کارگران کارخانه آذر آب واقع در شهر اراک در استان مرکزی از روز سه شنبه( ۲۶ اردیبهشت ماه ) در اعتراض به عدم دریافت ۳ ماه دستمزد ، دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه تجمع کردند.

کارگران کارخانه «آذر آب اراک» که در زمینه اجرای پروژه‌های نیروگاهی و پالایشگاهی فعالیت دارند، با اعلام این خبر به ایلنا  گفتند:  ما حدود ۱۵۰۰کارگر هستیم  که جدا از ۳ماه مزد معوقه بابت ۷ ماه حق بن نیز طلبکاریم.

این کارگران افزودند: ۳ ماه است  مزد پرداخت نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هنوز هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده است.

به گفته آنها در نتیجه همین وضعیت از روز سه شنبه/۲۶ اردیبهشت‌ماه در محل این واحد صنعتی برپایی تجمعات صنفی آغاز می‌شود و برای روزهای چهارشنبه و شنبه نیز ادامه می‌یابد.

طبق اظهارات کارگران آذر آب ، در پی این اتفاق، کارفرمای آنها برای روز چهارشنبه/۲۷ اردیبهشت ماه به صورت علی‌الحساب مبلغ یک میلیون تومان به حساب هر کارگر پرداخت می کند.

به گفته آنان مشکلات شرکت  صنایع آذرآب اراک طی دو سال گذشته  به مرور بیشتر شده تا جایی که هر ماه حقوق کارگران با تاخیر ۱۵تا ۲۰ روزه پرداخت می شد  و در حال حاضر نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده کارگران به سه ماه رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز