خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور:

حضور نداشتن نمایندگان کارگران در تصمیمات سه جانبه به ضرر کارگران است

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۳۳۷

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور از عدم حضور نمایندگان کارگران در توافق نامه سازمان تامین اجتماعی با صنف کارفرمایان بر سر بازنگری در دستمزد مقطوع کارگران خباز انتقاد کرد و آن را خلاف روح سه جانبه گرایی دانست.

«علی یزدانی» رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: ۲۶ اردیبهشت ماه امسال  جلسه امضای تفاهم نامه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و انجمن صنفی کارفرمایان خباز کشور برگزار شد که در این جلسه نمایندگان گروه کارگری حضور نداشتند.

وی افزود: هر چند بر اساس این توافق نامه قرار شده است که در دستمزدهای مقطوع کارگران خباز بازنگری شود اما باید پرسید چرا در تصمیمی که قرار است تحولی در معیشت کارگران ایجاد کند نمایندگان آنان حضور ندارند. اساسا این امر خلاف قانون و با روح سه جانبه گرایی در تضاد است.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز کشور با اشاره به منع قانونی انجام نشده بازرسی‌های بیمه‌ای از خبازی‌های استان تهران، تصریح کرد:  در سال ۱۳۸۰  انجمن صنفی کارفرمایان خباز استان تهران با سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه‌ای بر سر انجام نشده بازرسی‌های بیمه‌ای منعقد کرد و قرار شد هر کارگری که شکایتی در خصوص مشکلات بیمه‌ای دارد راسا به سازمان تامین اجتماعی شکایت کند.

وی با بیان اینکه توافق نامه اخیر ما را به یاد آن توافقنامه می اندازد، تصریح کرد: مگر می‌توان از کارگری که ترس از دست دادن کار  دارد انتظار داشت که از کارفرما شکایت کند. البته این نتیجه آن است که سه جانبه گرایی یک شبه به دست فراموشی سپرده می‌شود و در مورد اخیر نیز شاهد وقوع این اتفاق هستیم.

 این فعال صنفی کارگری در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تخلفت متعددی توسط کارفرمایان خباز در ارائه لیست های یبمه‌ کارگران صورت می‌پذیرد، گفت: یکی از دلایل وقوع این تخلفات کنار گذاشتن انجمن‌های صنفی کارگری در نظارت بر این تخلفات است چرا که کارفرمایان به صرف در اختیار داشتن  بیمه ارزان قیمت اسامی دوستان و اقوام خود را در لیست‌های بیمه‌ای می‌گنجانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز