خبرگزاری کار ایران

از هفته گذشته؛

کارگران کارخانه روغن قو نگران تمدیدنشدن دفترچه بیمه‌های خود هستند

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۵۱

در حدود ۳۰۰ کارگر کارخانه روفن نباتی پارس قو نگران تمدید نشدن دفترچه‌ بیمه‌های تامین اجتماعی خود هستند. از یک هفته پیش به دنبال عدم واریز ۴ ماه حق بیمه، سازمان تامین اجتماعی دفترچه‌های کارگران را تمدید نکرده است.

جمعی از کارگران کارخانه روغن قو در تماس با ایلنا می‌گویند که دفترچه بیمه‌های آنها از یک هفته پیش تمدید نشده است که همین امر موجب نگرانی آنها در تامین هزینه‌های درمان شده است.

تمامی کارگران کارخانه پارس قو که در حدود ۳۰۰ نفر می‌شوند با این مشکل مواجه هستند. کارفرمای این کارخانه حق بیمه بهمن ۹۴  و فروردین و اردیبهشت ۹۶ کارگران را واریز نکرده است.

عدم تمدید دفترچه بیمه‌های کارگران قو پیش از این بارها اتفاق افتاده است. در حدود ۲ سال پیش فرزند یکی از کارگران این کارخانه به علت عدم تمدید دفترچه نتوانست در بیمارستان بستری شود که به گفته پدر وی همین امر باعث فوت این کودک شد.

کارخانه روغن نباتی قو از بهمن ماه سال ۹۵ تعطیل شده است. کارفرمای این کارخانه اعلام کرده این "تعطیلی موقت" در راستای نوسازی کارخانه انجام شده است.

کنشگران صنفی کارگری تاکید دارند که دولت دوازدهم در راستای احیای کارخانه روغن قو و بازگرداندن کارگران آن بر سر کار مسئولیت دارد هر چند بحرانی که گریبانگیر قو شده مربوط به دولت گذشته بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز