خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار خواستار شد:

تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای عالی کار در رابطه با طرح کارورزی

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۹۷۰

عضو کارگری شورای عالی کار می‌گوید طرح متحجرانه استاد شاگردی در قالب طرح کارورزی احیا شده است که این امر به صورت خطر آفرینی حیطه روابط کار را از خود متاثر می‌سازد.

«علی خدایی» عضو کارگری شورای عالی کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: قرار نبود که با بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار شاهد زایش طرحی دیگر باشیم که عقب ماندگی را به حیطه روابط کار بازگرداند.

این عضو کارگری شورای عالی کار با اشاره به طرح کارورزی دولت (کاج) که قرار است در ۱۰۰ روز اول روز کارآمدن دولت دوازدهم اجرایی شود، تصریح کرد: دولت با بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار نشان داد که نسبت به خط قرمزهای کارگران کشور حساسیت دارد؛ اما مشخص نیست که چرا بازهم می‌خواهد فضای روابط کار را با ارائه یک طرح جدید تنش آلود کند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه  طرح کارورزی دولت دوازدهم را  یادآور طرح استاد شاگری دولت نهم و دهم دانست و افزود: طرح استاد شاگردی به توان نیروی کار چوب حراجی می‌زد و حقوق کار را لگدمال می‌کرد. این در شرایطی است که قرار است کارورزانی در طرح فوق با پرداخت یک سوم حداقل دستمزد مشفول به کار شوند.

این عضو کارگری شورای عالی کار، افزود: از همین رو تا قبل از اینکه دیر بشود خواهان تشکیل جلسه فوری شورای عالی کار هستیم تا بتوانیم با عکس العمل به موقع جلوی اجرای این طرح را بگیریم.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه در تدوین این طرح سه جانبه گرایی به دست فراموشی سپرده شده است، تصریح کرد: دولت یازدهم در تدوین این طرح به سه جانبه گرایی پایبند نبوده است و بدون حضور نمایندگان گروه کارگری این طرح را چارچوب بندی کرده است که از این رو به هیچ وجه نمی توان اجرای آن را پذیرفت.

خدایی با بیان اینکه طرح کارورزی دولت دوازدهم خلاف قانون برنامه پنجم توسعه است، گفت: بر اساس  قانون برنامه پنجم قرار بوده  که کارورزانی که بر اساس این طرح مشغول به کار می‌شوند از مدارک کارشناسی به بالا برخوردار باشند. ضمن اینکه در مدت کارورزی دولت حق بیمه‌های آنان را پرداخت می‌کند، اما معلوم نیست که چرا در اجرای  این طرح به کارفرمایان اجازه داده شده است تا کارورزانی با مدارک فوق دیپلم استخدام کنند و از معافیتی بیش از حق بیمه برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز