خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران خباز:

توافقنامه دو جانبه بازرسی از خبازی‌ها منتشر شود/ کارگران خباز در معرض خروج از شمول حقوق کار

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۲۷

یک فعال صنفی کارگران خباز می‌گوید از آنجایی که توافق دو جانبه میان سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان در خصوص سپردن انجام بازرسی‌های بیمه‌ای به صنف کارفرمایان مستقیما هزارن کارگر خباز را متضرر می‌سازد، باید هر چه سریعتر متن این توافقنامه علنی شود.

«علی یزدانی» فعال صنفی کارگران خباز در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: با وجود اینکه صنف کارگران خباز در هفته‌های اخیر بارها از انعقاد توافقنامه دو جانبه میان سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز گلایه کرده است اما هنوز نه سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز در خصوص مفاد این توافقنامه صحبتی نکرده‌اند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور با بیان اینکه این توافقنامه حقوق هزارن کارگر خباز کشور را مورد هجمه قرار می‌دهد و دایره بی حقوقی را می‌گسترداند، افزود: جدا از اینکه سازمان تامین اجتماعی و صنف کارفرمایان خباز در تنظیم مراودات خود نهاد صنفی کارگری را نادیده گرفته‌اند، هنوز در مورد جزئیات این توافقنامه صحبتی نکرده‌اند.

این فعال صنفی کارگری گفت: از امضا کنندگان توافقنامه اخیر انتظار داریم تا به منظور اثبات تعهد خود به سه جانبه گرایی باید هرچه سریعتر متن پیمان مورد نظر را هرچه سریعتر منتشر کنند تا دست‌کم تمام جنبه‌ها و آثار زیانبار این توافقنامه روشن شود.

وی در ادامه با بیان اینکه توافقنامه اخیر همانند توافقنامه سال ۸۳ کارگران را از شمول دایره حقوق کار خارج می کند، تصریح کرد: این نگاه یک سویه و از بالا به پایین به انجمن‌های صنفی کارگری تنها موجب می‌شود که کارگران از حقوق ابتدایی کار همچون حق برخورداری از مزایای بیمه اجباری تامین اجتماعی محروم شوند.

یزدانی در پایان با تاکید بر اینکه عدم بازنگری در این توافقنامه و ابطال آن موجب گسترش بد بینی و بی اعتمادی کارگران به نهادهای حاکمیتی می‌شود، افزود: کارگران خباز سال‌هاست که با اجحاف کارفرمایان از بیمه شدن محروم هستند و با گاها با بیش از ۲۰ سال سابقه کار تنها ۲ یا ۳ سال سابقه بیمه پردازی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز