خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:

مفتوح بودن پرونده هشت صیاد ربوده شده /دستور پیگیری توسط رئیس جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۳۱۱

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به حادثه اسارت هشت صیاد ایرانی در دستان دزدان دریایی سومالی تاکید کرد که پرونده این هشت نفر مفتوح است و امیدواریم با اقداماتی که در جریان است شاهد آزادی آنها باشیم.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته دوشنبه/۸ خرداد، در بک نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت هشت صیاد ایرانی که از سال ۹۴ در اسارت دزدان دریایی سومالی قرار دارند، گفت:  پرونده این هشت نفر مفتوح است و امیدواریم با اقداماتی که در جریان است شاهد آزادی آنها باشیم.

قاسمی افزود: در سال ۱۳۹۴ تعداد ۳۷ صیاد ایرانی به اسارت دزدان دریایی در سومالی در آمدند که تعدادی از آنها فرار کرده و تعدادی هم آزاد شدند و متأسفانه تعدادی نیز جان خود را از دست دادند و در حال حاضر هشت نفر هنوز در اسارت دزدان دریایی به سر می‌برند.

قاسمی با بیان اینکه خانواده این افراد نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشته‌اند، گفت: دستورات لازم در این زمینه صادر شده، ولی پیچیدگی‌های مسیر، کار را از گذشته تا حدی ناهموار کرده بود، اما تلاش‌ها در این خصوص ادامه دارد. ارتباطات وجود دارد و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر اخبار مثبتی را در این خصوص داشته باشیم.

وی درباره لنج دیگری که در آب‌های سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شده نیز عنوان کرد: این موضوع را در حال بررسی دارم و نمی‌توانم اطلاعات دقیقی ارائه کنم که چند نفر به اسارت در آمده‌اند و چند نفر آنها ایرانی هستند. تصور ما این است که همه سرنشینان این لنج ایرانی نیستند و از یکی، دو ملیت دیگر نیز در بین آنها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز