خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور خبر داد:

بدحسابی پیمانکاران شهرجدید پردیس در قبال کارگران

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۲۳

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید نزدیک به چند هزار کارگر ساختمانی که برای شرکت‌های پیمانکاری ساختمانی جهت ساخت شهر جدید پردیس کار می‌کنند، مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

«محمد باقری» رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: نزدیک به چند هزار کارگر ساختمانی که برای  شرکت‌های پیمانکاری ساختمانی مجری پروژه‌های شهر جدید پردیس کار می‌کنند، مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: در عین حال مدیران این شرکت‌ها با سوء استفاده از اتباع غیر ایرانی که بدون داشتن مجوز قانونی در بازار مشاغل ساختمانی فعالیت دارند اقدام به سرکوب اقدامات صنفی کارگران ایرانی معترض می‌کنند.

این مقام صنفی کارگری در توضیح این مسئله افزود: هربار که اعتراض کارگران ایرانی نسبت بدحسابی کارفرمایان پروژه های ساختمانی جدی‌تر‌ می‌شود، مدیران این پروژه‌ها به راحتی آب خوردن کارگران غیر ایرانی را جایگزین کارگران معترض کرده و بدین‌ترتیب به مناسبات درون صنفی کارگران ساختمانی رنگ وبوی قومی و نژادی می‌زنند.

باقری  با تاکید بر اینکه حتی تعداد زیادی از کارگران ایرانی نیز مانند همکاران غیر ایرانی خود از پوشش بیمه‌های اجتماعی محرومند، افزود: به صورت کلی این وضعیت اجحاف در حق کسانی است که دارای یکی از پرخطر‌ترین مشاغل هستند .

وی در توضیح مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی ایرانی گفت: تعدادی از مجریان پروژه‌های ساختمانی در مقام پیمانکار با شرکت دولتی عمران شهرهای جدید مانند پردیس و .... طرف حساب شده‌اند که ظاهرا به دلیل بدحسابی کارفرمای اصلی در وصول مطالبات خود با مشکل روبرو شده و در نتیجه پرونده بیمه ای کارگران آنها تکمیل نشده است.

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان گفت: در سالی که قرار است اشتغالزایی سرلوحه مسئولان باشد، کارگران ساختمانی از دولت و بخش خصوصی انتظار دارند که هر چه سریعتر مشکلات صنفی آنها برطرف شود و پیمانکاران ساختمانی دیگر به بهانه بدحسابی کارفرمایان مادر از انجام تعهدات خود سرباز نزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز