خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

طرح کارورزی دولت به مر قانون پایبند باشد/هزینه‌ها توجیه معقول داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۹۳

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید طرح کارورزی دولت باید به مر قانون پایبند باشد چراکه ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت تکالیف قانونی دولت در زمینه ایجاد شغل را مشخص کرده است.

«حسن صادقی»  رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: طرح کارورزی دولت باید به مر قانون پایبند باشد چراکه ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه به صراحت تکالیف قانونی دولت در زمینه ایجاد شغل را مشخص کرده است.

صادقی با اشاره به ماده ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در این ماده قانونی به صراحت تکالیف دولت مشخص شده است و علی‌رغم اینکه تاکید شده تا ۲ سال برای کارفرمایان معافیت‌های بیمه‌ای درنظر گرفته شود اما قانونگذار گفته که دستمزد کارورز باید مطابق مصوبات شورای عالی کار پرداخت شود.

وی افزود: با این حال می‌بینم که در طرح کارورزی پیشنهاد شده دستمزدی که به کارورز پرداخت می‌شود یک سوم حداقل دستمزد است و تمامی افرادی که مدارک فوق دیپلم نیز دارند می‌توانند در این طرح مشغول به کار شوند. این در حالی است که در ماده ۷۱ تنها به اسم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با حداقل مدرک کارشناسی اشاره شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با بیان اینکه دولت مجبور است که برای خلق ۹۵۰ هزار شغل، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه کند، تصریح کرد: قطعا با به‌کارگیری افراد با مدارک فوق دیپلم هزینه‌های این طرح افزایش می‌یابد از این رو دولت باید در حهت اجرای قانون دقت بیشتری بکند تا مشاغل ایجاد شده پایدار باشند در غیر این صورت این هزینه‌های توجیه معقولی ندارد.

صادقی ادامه داد: برای ایجاد شغل تنها نمی‌توان به طرح‌ها اکتفا کرد بلکه باید همزمان بهبود روابط خارجی و توسعه صادرت در کنار توجه به اقتصاد درون‌زا را در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز