خبرگزاری کار ایران

وزارت تعاون و صندوق بازنشستگی کشوری توافق کردند؛

تسهیل تشکیل و توسعه تعاونی‌های بازنشستگان کشوری

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۷۸۵

تفاهم نامه مشترک میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با موضوع بسترسازی برای تشکیل و توسعه تعاونی های متشکل از بازنشستگان و فرزندان آن ها که پیش از ظهر امروز در محل صندوق بازنشستگی کشوری امضاء شد.

به گزارش ایلنا، تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری با موضوع بسترسازی برای تشکیل و توسعه تعاونی های متشکل از بازنشستگان و فرزندان آن ها که پیش از ظهر امروز در محل  صندوق بازنشستگی کشوری امضاء شد.

در این نشست معاون تعاون وزیر کار با اشاره به پیگیری اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون گفت:در این تفاهم نامه با بکارگیری ظرفیت های بالقوه و بالفعل از بازنشستگان در تشکیل و توسعه تعاونی متشکل از بازنشستگان و فرزندان آنها اقدام خواهیم کرد.

سیدحمید کلانتری با اشاره به اهداف  این تفاهم نامه گفت:این تفاهم نامه به منظور ایجاد و تقویت زمینه همکاری های مشترک و هم افزایی برای تحقق اهداف فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از یک سو و از سوی دیگر در اجرای قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و ایفای مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی امور تعاون این تفاهم نامه ما بین صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت امور تعاون، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منعقد می شود.

 معاون تعاون وزیر کار  ادامه داد:ارائه خدمات مشاوره به تشکل های بازنشستگی، همکاری در همگن سازی رشته ها بر حسب اولویت های مناطق، همکاری و مساعدت در صدور مجوز متقاضیان تاسیس تعاونی در استان ها و مناطق، مساعدت در پرداخت اعتبارات و تسهیلات و مشوق ها در اختیار معاونت مطابق با مقررات مربوطه،کمک به انجام خدمات آموزشی مدیران، بازرسان و اعضا  تعاونی های موضوع این تفاهم نامه، کمک به انجام مطالعات پژوهشی در زمینه امکان سنجی فعالیت بازنشستگان در قالب بنگاه های اقتصادی تعاونی، همکاری با صندوق جهت وضع مقررات قانونی لازم و تسهیل فضای حقوقی فعالیت بازنشستگان از تعهدات این معاونت در راستای این تفاهم نامه است.

به گفته وی بازنشسته هایی که به تاسیس تعاونی در زمینه خدمات کشاورزی بویژه در بخش روستایی اقدام کنند از معافیت ۲۵ درصدی مالیات برخوردار خواهند شد.

این مقام مسئول در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تاسیس این تعاونی ها برای همه بازنشسته های صندوق امکان پذیر است و آنان می توانند درراستای تامین نیروی کار و اشتغالی زایی از فرزندان خود نیز در این امر استفاده کنند.

کلانتری ، تعاونی بازنشستگان را ظرفیتی غیردولتی برشمردو گفت: دولت درتاسیس این مراکز به موسسان در چارچوب قانونی تسهیل گری خواهد کرد.

وی هدف از تاسیس و توسعه این تعاونی ها را بهره گرفتن از تجارب ۳۰ ساله بازنشستگان و گسترش این تشکل ها و تشویق بازنشسته ها در ارائه خدمات عنوان کرد و افزود:‌ باید از تجربه این دوستان پس از بازنشستگی استفاده شود تا آنها همچنان احساس خدمت کنند و کمک خرجی مناسبی پس از بازنشستگی برای زندگی خود باشند.

کلانتری افزود: بازنشسته های دستگاه های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری ، می توانند با رغبت اقدام به تاسیس این تعاونی ها کنند.

در ادامه این نشست  محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این باره  گفت:بازنشسته ها می توانند با تاسیس این تعاونی ها از تجربه ها و دانش فنی خود در ارائه خدمات استفاده و به امر اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم تا مدل ایجاد شده را به بازنشسته ها اطلاع رسانی کنیم تا آن عده ای که علاقمند به فعالیت در عرصه اقتصادی هستند اقدام به تاسیس این تعاونی ها کنند.

وی بازنشسته ها را مهمترین سرمایه های کشور برشمرد و افزود: این تعاونی می تواند در زمینه های مختلف خدماتی ،‌ تولیدی و مشاوره ای،‌گردشگری و درمانی تشکیل شود که در صورت تاسیس این تعاونی ها حتما از خدمات آنها استفاده خواهد شد.

اسلامیان گفت: دانش فنی بازنشسته ها از ارزش بالایی برخوردار است که می تواند کار را در این تعاونی ها با حداقل سرمایه نقدی به جلو هدایت کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز