خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

ایجاد سازمان نظام مهندسی ایمنی در مناطق ویژه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۰۷۶

شماری از کارشناسان ایمنی و بهداشت کار در منطقه پارس جنوبی از لزوم ایجاد سازمان نظام مهندسی ایمنی در کشور خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شماری از کارشناسان ایمنی و بهداشت کار در منطقه پارس جنوبی از لزوم ایجاد سازمان نظام مهندسی ایمنی در کشور خبر دادند. 

این کارشناسان ایمنی با اشاره طرح تشکیل نظام مهندسی ایمنی کشور ازسوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال‌های گذشته اجرایی شدن این مهم را ضروری شمردند. 

به گفته این کارشناسان ایمنی و بهداشت شغلی، وضعیت ایمنی در مناطق ویژه اقتصادی همچون پارس جنوبی تابع وضعیت اقتصادی جامعه بوده و با بهبود یا رکود اقتصادی اجرای ایمنی و بهداشت شغلی تابع این وضعیت شده و افزایش و کاهش می‌یابد. 

آنان با تأکید بر مستقل شمردن بحث ایمنی از مباحث اقتصادی کشور اظهار داشتند: در مناطق ویژه همچون پارس جنوبی (عسلویه و کنگان) با کاهش بودجه شرکت‌های مجری پروژه، آنان ابتدای ساکن از ردیف بودجه‌های ایمنی می‌کاهند.  

به گفته این کارشناسان ایمنی و بهداشت کار، در ابتدای کار این کارگران هستند که آسیب جدی می‌بینند اما در حقیقت خود شرکت مجری پروژها و کشور هستند که در بلندمدت متضرر می‌شود. 

این کارشناسان خواستار آن هستند که این سازمان بتواند برنامه‌های ارتقای ایمنی در محیط کار را براساس مصوبات  شورای حفاظت فنی اجرایی کند.

در ادامه این اظهارات عنوان شده براساس آمار سازمان ILO از بین رفتن یک نفر در محیط کاری؛ اقتصاد کشور را حدود 7 هزار روزکاری از بین می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز