خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر زاهدان:

گرمای هوا شرایط کارگران ساختمانی را سخت‌ترکرد/ نگرانی کشاورزان سیستانی از آتش گرفتن محصول

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۱۳۵

دبیر خانه کارگر زاهدان می‌گوید گرمای هوا در شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان موجب ایجاد گرمازدگی شدید برای کارگرانی کشاورز شده است. دمای هوا در این مناطق به بیش از ۵۶ درجه سانتیگراد رسیده است.

«حسینعلی اکبری» دبیر خانه کارگر زاهدان در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: در روزهای اخیر افزایش دمای هوا در شهرستان های چابهار و نیک شهر و کُنارَک باعث نگرانی کارگران کشاورز  این منطقه از بروز آتش‌سوزی شده‌است.

وی افزود: در جنوب استان سیستان و بلوچستان بیشتر زمین‌های کشاورزی وجود دارد از این رو این نگرانی وجود دارد که این زمین‌ها  به علت گرمای بالا دچار آتش‌سوزی شوند و در این صورتی که این اتفاق بیفتد،  کارگران بسیاری که هم‌اکنون به صورت فصلی بر روی این زمین‌ها مشغول کارند، بیکار می‌شوند.

اکبری با اشاره به فوت یک کارگر ساختمانی در اهواز به علت گرمای هوا در تابستان سال گذشته، افزود: علاوه بر این کارگران ساختمانی نیز از گرما زدگی آسیب دیده اند که در صورتی که تدابیر لازم برای ایمنی آنها در این شرایط  دیده نشود قطعا شاهد اتفاقات ناگواری همچون سقوط از داربست خواهیم بود.

دبیر خانه کارگر زاهدان در ادامه با اشاره به وزش بادهای موسمی در این استان که از نیمه دوم تابستان آغاز می‌شود، گفت: تا نیمه تابستان بیشتر از یک ماه فاصله داریم  و قطعا اگر دمای هوا پایینتر نیاید وقوع اتفاقاتی که بیم آن می‌رود، دور از انتظار نخواهند بود.

اکبری در پایان تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان صنایعی وجود ندارند که قطعی چند روزه شبکه توزیع برق و آب بتواند، چندان هزینه‌زا تلقی شود اما در هر صورت باید منتظر ماند تا بادها و باران های موسمی شرایط آب و هوایی را بهتر کنند چرا که این تغییرات جوی می‌تواند، دمای هوا را ۵ تا ۶ درجه کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز