خبرگزاری کار ایران

معطلی ۳۵ کارگر بلبرینگ سازی تبریز برای بازنشستگی پیش از موعد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۹۵۸

بازنشستگی پیش از موعد حدود ۳۵ نفر از کارگران کارخانه بلبرینگ سازی تبریز به دلیل عدم واریز ۴درصد حق بیمه توسط کارفرما به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه بلبرینگ سازی تبریز گزارش می‌دهند؛ ۳۵نفر از کارگران این واحد تولیدی از هشت ماه پیش مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت وزیان آور قرار دارند به دلیل پرداخت نشدن سهم ۴ درصدی حق بیمه کارفرما در مشاغل سخت و زیان‌آور به تامین اجتماعی معطل شده‌اند.

طبق اظهارات کارگران بلبرینگ سازی تبریز کارفرمای این واحد صنعتی به بهانه ناتوانی مالی از پرداخت هزینه بازنشستگی این تعداد کارگر خوداری می‌کند.

به ادعای منابع کارگری ایلنا وضعیت به وجود آمده درحالی است پرداخت حقوق حدود۱۹۰ کارگر شاغل در کارخانه بلبرینگ سازی تبریز در استان آذربایجان شرقی سه ونیم ماه به تاخیر افتاده است.

از قرار معلوم  مطالبات کارگران  این کارخانه به  نیمی از دستمزد بهمن، مطالبات مزدی اسفند  سال گذشته و  فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری مربوط  است و در عین حال کارفرمای آنها هنوز بابت هزینه حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

کارگران این واحد سازنده بلبرینگ  همچنین می‌گویند از زمان خصوصی سازی محل کارشان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند و برای همین تعویق سه تا چهار ماهه در پرداخت مطالبات آنها به روال عادی تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز