خبرگزاری کار ایران

هشدار عفو بین الملل در خصوص تهدید معیشت کارگران خارجی در قطر

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۳۸۵

نهاد حقوق بشری، عفو بین الملل از عربستان خواسته است که به دلیل به خطر افتادن معیشت صدها هزار نفر از از محاصره قطر دست بردارد. هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار کارگر خارجی در قطر مشغول به کار هستند که معیشت خود و خانواده هایشان در خطر است.

به گزارش ایلنا، نهاد حقوق بشری، عفو بین الملل از عربستان خواسته است که به دلیل به خطر افتادن معیشت صدها هزار نفر از از محاصره قطر دست بردارد.

هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار کارگر خارجی از کشورهای آفریقایی و آسیایی در قطر کار می کنند که اکثرا فیلیپینی ، بنگلادشی اردنی و مصری هستند.

در بیانیه این سازمان آمده است: «در حالی که عفو بین‌الملل هیچ موضعی در مورد این مناقشه سیاسی ندارد، این موضوع کشورهای دیگر از جمله مصر، اردن و یمن را نیز در برمی‌گیرد و این سازمان به‌شدت نگران تاثیر این اقدامات بر حق زندگی خانوادگی و حق آموزش است».

اینها همه در حالی است که کارگران خارجی در قطر بارها با کارفمایانشان بر سر دریافت به موقع دستمزدها و نبود امنیت شغلی مجادله داشته اند و حالا با محاصره قطر از سوی عربستان و امارات از خانواده هایشان جدا افتاده اند و به علت تحریم سیستم های بانکی قطر نمی توانند برای اعضای خانواده های خود پولی ارسال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز