خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی اشتغال:

کارگران درجریان تصویب طرح کارورزی نبودند/ دولت مجوز تعدی ندهد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۴۳۱

یک عضو کارگری شورای عالی اشتغال می‌گوید طرح جنجال برانگیز کاروررزی (کاج) که کارگران را به صورت گسترده از دایر شمول حقوق کار خارج می‌کند بدون حضور اعضای کارگری این شورا در بهمن ماه سال گذشته تصویب شده است.

«مهرزاد مویدی» عضو کارگری شورای عالی اشتغال در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: طرح جنجال برانگیز کاروررزی (کاج) که قرار است از اابتدای تابستان سال جاری کارگران را به صورت گسترده از دایر شمول حقوق کار خارج کند، در بهمن‌ماه سال گذشته بدون حضور اعضای کارگری این شورای عالی اشتغال تصویب شده است.

وی افزود: باید پرسید که چرا طرحی که به سرنوشت کارگران مربوط است بدون حضور نمایندگان آنان در شورای عالی اشتغال تصویب شده است. البته نمایندگان گروه کارگری درخواست دریافت صورت جلسه تصویب این طرح را به شورا ارائه کرده‌اند که تا این لحظه پاسخی از آن نگرفته‌ایم.  

مویدی با بیان اینکه این طرح به اندازه‌ای ابتر و ناقص است که جز رد کردن آن کار دیگری نمی‌توانستیم در شورای عالی اشتغال انجام دهیم، گفت: طرح کارورزی تنها به صورت شکلی با لایحه اصلاح قانون کار تفاوت دارد اما به لحاظ ماهیتی همان فرایندها را رقم می‌زند و زیبنده نیست که آن را به شکل دیگری به جریان اندازیم.

عضو هیات مدیره کانون شورای های اسلامی کار کشور در ادامه با بیان اینکه با وجود دوره‌های کارورزی در دانشگاه های علمی کاربردی و مراکز فنی حرفه‌ای نیازی به یک طرح دیگر نداشتیم، افزود: همین حالا برای فارغ التحصیلان این دوره‌ها  در بازار کار، شغلی مناسب یافت نمی‌شود و بسیاری از آنها ناچارا به مشاغل غیر رسمی روی آورده‌اند.

مویدی با تاکید بر اینکه نظام آموزش کارورزی کشور با مشکلات بنیادین رو به روست، تصریح کرد: ابتدا باید روندهای اشتباه آموزشی را به سامان کرد و سر و شکل داد و بعد آن را به اشکال مختلف بازتولید کرد. در مورد طرح کارورزی نیز به همین شکل عمل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز