خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران توسعه صنعت آذربایجان ادامه دارد/حذف سرویس ایاب وذهاب ونهار

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۸۷۴

کارگران معترض کارخانه گسترش توسعه صنعت آذربایجان ۲۳ خرداد ماه در سومین روز از شروع اعتصابات کارگری در این واحد تولیدی همچنان با توقف تولید در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند.

کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفته‌اند طی سه روز گذشته آنها به اتفاق دیگر همکارانشان در اعتراض به تعویق بیش از یکسال ونیم مزد و نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند و در این فاصله زمانی  هیچ یک از مسئولان استانی و شهرستانی پیگیر مطالبات کارگران گسترش توسعه صنعت آذربایجان نبوده‌اند.

کارگران با بیان این که مطالبات‌شان تنها محدود به ۱۷ تا ۱۸  ماهه اخیر نمی‌شود، افزودند: علاوه بر معوقات حقوقی، حق بیمه کارگران در چند ماه گذشته پرداخت نشده وکارگران در زمینه تمدید دفترچه های درمانی خود با تامین اجتماعی با مشکل روبرو شده اند.

این منابع کارگری همچنین می‌گویند یکی دیگر از دلایل اعتراض کارگران حدف سرویس ایاب وذهاب  و یک وعده غذای گرم کارگران است. آنان به طور مشخص از دوری کارگاه محل کارشان اشاره می کنند که بر اساس ماده ۱۵۱ قانون کار صاحب کار باید برای رفت و برگشت کارکنان خود وسیله نقلیه مناسب در اختیار آنان قرار دهد.

کارگران با بیان اینکه بی‌توجه ای کارفرما به مطالبات صنفی‌شان باعث کاهش انگیزه کار شده است، در ادامه پیرامون حذف نهارشان گفتند: چندین ماه است کارفرما بر خلاف قانون کار از دادن یک وعده غذای گرم به کارگران خوداری می کند.

آنان در خاتمه تاکید کردند: اگر شرکا و ذی‎نفعان  کارخانه کارخانه گسترش توسعه صنعت آذربایجان به مشکلات  کارگران همچنان بی توجه ای نشان دهند، ناچاریم اجتماعات صنفی خود را به خارج از کارخانه انتقال دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز