خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

سیاست قدرتمندان «تضعیف اتحاد کارگری» است/ تشکل برای کارگران از نان شب واجب‌تر است

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۵۵۹

اکبر علیپور می‌گوید: تنها راه جلوگیری از بروز حوادث مرگبار، اتحاد کارگران است؛ این اتحاد نقطه مقابل سیاست کسانی است که همبستگی کارگران را در تضاد با منافع خود می‌بینند.

اکبر علیپور (رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با بروز حوادث مرگبار در معادن کشور اظهار داشت:  آمار بالای مرگ و میر در معادن کشور، زنگ خطر را به صدا درآورده‌است؛ ایمن سازی یک مطالبه اصلی است؛ علی‌الخصوص برای  معدنکارانی که هر روز ساعتها را در محیط پرخطر معدن می‌گذرانند.

وی با بیان این که مرگ کارگر بافقی، معدنکاران استان یزد را متاثر کرد و ما کارگران استان یزد به جِد، در انتظار پاسخگویی مسئولان محلی و استانی هستیم؛ افزود: تنها راه رسیدن به مطالبات،  تقویت اتحاد و انسجام کارگران ، برگزاری مراسم دست جمعی و تاکید بر لزوم برگزاری جلسات ماهیانه در سطوح عالی  است.

علیپور ادامه داد: این درحالیست که شگرد وسیاست قدرتمندان در جهت تضعیف اتحاد کارگری است.

سیاست قدرتمندان «تضعیف اتحاد کارگری» است/ تشکل برای کارگران از نان شب واجب‌تر است

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در ادامه بحث با تاکید مجدد بر لزوم تشکل یابی و اتحاد گفت: مطالبه‌گری فردی جواب نمی‌دهد؛ چنانچه کارگری به صورت انفرادی یا تعداد محدودی از کارگران  به حق در راه مطالبه  حقوق قانونی خود حرکت کنند، یا تهدید به اخراج می شوند  و یا متهم به سیاسیگری و برهم زدن امنیت ملی؛ به همین دلیل است که تشکل برای کارگران از نان شب واجب‌تر است.

این فعال کارگری افزود: قرار نیست با این همه خدمت و  فعالیت اقتصادی، ما کارگران تعدادی را بر روی صندلی‌های مدیریتی وپشت میزهای ریاست بنشانیم و  بگذاریم آنها فقط منافع خودشان را در نظر بگیرند و از ترس از دست دادن میز وصندلیشان، کارگران را له کنند؛ چیزی که این روزها می‌بینیم غیر از این هم نیست؛ اگر آمار حوادث شغلی کشور را مرور کنیم به راحتی متوجه می‌شویم آن چیزی که برای مسئولان کم‌اهمیت است، جان کارگر است.

علیپور در پایان گفت: کارگران باید بیشتر هوشیار باشند و بدانند تا اتحاد دست جمعی به دست نیاید، روند  معیوب فعلی به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و هر روز بیش از روز قبل، شاهد حوادث دلخراش و مرگ کارگران خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز