خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران مجتمع نی شکر هفت تپه در گرمای ۵۰ درجه

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۶۷۰

صبح امروز شماری از کارگران شاغل و بازنشسته بخش صنعت«مجتمع نیشکر هفت تپه» با تجمع مقابل ساختمان اداری این واحد خواستار دریافت مطالبات مزدی وبازنشستگی خود شدند.

شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود۷۰۰ نفر از همکارانشان شاغل و بازنشسته آنها صبح امروز، یکشنبه/۲۸ خرداد ماه  با اجتماع مقابل ساختمان اداری این مجتمع خواستار دریافت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

از قرار معلوم حدود ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته این واحد که از اسفند ماه سال ۹۵ تا هم اکنون بازنشسته شده‌اند؛ هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را دریافت  کند.

این کارگران خواستار پرداخت سهم ۴ درصدی بازنشستگی خود در مشاغل سخت زیان آور به تامین اجتماعی هستند و در عین حال بابت پاداش بهره برداری سالهای ۹۴ و ۹۵ را از کارفرما طلبکارند.

در عین حال شماری از کارگران رسمی وروز مزدی شاغل بخش صنعت مجتمع که در اجتماع حضور دارند: می‌گویند که بابت دستمزد بهمن واسفند سال ۹۴ و دوماه مزد معوقه سال جاری به همراه پاداش وبهربرداری  سال‌های ۹۴ و ۹۵ دست به اعتراض صنفی زده اند.

به گفته این کارگران در شرایطی امروز دست به تجمع زده ایم  که دمای هوای شهرستان هفت تپه  به بالای ۵۰ درجه رسید ه است؛ ولی با این وجود  نه کارفرما ونه سایر مسئولان شهرستان  شرایط کارمان را درک نکرده وپی گیری مشکلاتمان نیستند.

از قرار معلوم جدا از مطالبات مزدی  ، حق بیمه  کارگران رسمی وشاغل  در چهار ماه گذشته به تامین اجتماعی پرداخت نشده ودفترچه های درمانی انها از مدتها قبل فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز