خبرگزاری کار ایران

یک تشکل صنفی معلمان خطاب به محمدباقر نوبخت:

نگاه دستگاه‌های تصمیم‌گیر به آموزش و پرورش مصرفی است/ هنوز به معلمان بدهکارید!

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۹۵۳

کانون صنفی معلمان تهران در بیانیه‌ای نسبت به اظهارات محمدباقر نوبخت انتقاد کرده و این اظهارات را مصداق بی‌توجهی به آموزش و پرورش دانسته‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کانون صنفی معلمان تهران با صدور بیانیه‌ای نسبت به اظهارات محمدباقر نوبخت انتقاد کرده‌است. اخیرا نوبخت در اظهاراتی معلمان را متهم به گروگانگیری بابت مطالباتشان متهم کرده بود.

در بخشی از این بیانیه آمده‌است: پیش از این تشکل های صنفی و صاحب نظران بارها اعلام نموده بودند که نگاه دستگاه های تصمیم گیر و برنامه ریز نسبت به آموزش و پرورش نگاهی مصرفی است و تصور می کنند بودجه ای که با هزاران ایراد و کسری و تأخیر به بخش آموزش کشور می دهند، حکم صدقه دارد و برای رفع بلا است. اکنون سخنان برخلاف همیشه، دور از تکلف شما مشخص نمود تشکل ها اشتباه ننموده و شما حتی از این که مبالغی را که باید به روز پرداخت می شده است،پس از چند سال تأخیر به آموزش و پرورش پرداخت نموده اید،آن هم البته ناقص، ناراحت و گله مند هستید.

در بخشی دیگر از این بیانیه می‌خوانیم: متشکریم از این که چه در زمانی که در مجلس بودید و چه اکنون که در سازمان برنامه حضور دارید، همواره بودجه ی آموزش و پرورش مبتنی بر برآوردهای نادرست و با کسری فراوان بسته شده است. همان میزان نیز یا به طور کامل تخصیص داده نشده و یا در صورت ابلاغ، به موقع تأمین اعتبار نشده است و شما اینک بابت کم کاری های خود و کارشناسان محترم، از آموزش و پرورش و معلمان گله مند هستید و منت گذار. بد نیست پیش از هرگونه اظهار نظر به پاسخ این پرسش بیندیشید که چه بسا این نابسامانی ها ریشه در برآورد نادرست بودجه ی آموزش و پرورش در سازمان تحت نظارت شما داشته باشد.

در بخشی دیگر از این بیانیه به مطالبات معلمان اشاره شده و آمده: متشکریم از این که در ماه پایانی سال تحصیلی 95-96 لطف نموده و حق التدریس سه ماهه ی اول این سال را پرداخت نمودید و اگر ناراحت نمی‌شوید هنوز شش ماه بدهکارید.

درنهایت این تشکل صنفی معلمان از سکوت وزارت آموزش و پرورش در قبال اظهارات معاون رئیس جمهور انتقاد کرده و این سکوت را حمل بر بی‌توجهی این وزارتخانه نسبت به حقوق کارمندانش دانسته‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز