خبرگزاری کار ایران

۲۲ کارگر آذر آب اراک اخراج شدند/تجمع هرروزه کارگران اخراجی

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۰۷۲

منابع کارگری ایلنا در کارخانه«آذر آب اراک» از تعدیل ۲۲ کارگر بخش رنگ وسند پلاست این واحد صنعتی با دست کم سه ماه مزد معوقه خبر می‌دهند.این کارگران برای بازگشت بکار تقریبا هر روز مقابل درب ورودی شرکت دست به اعتراض صنفی می زنند.

کارگران کارخانه آذرآب که در زمینه پروژه‌های نیروگاهی پالایشگاهی، پتروشیمی و سیمان فعالیت دارند در تماس با ایلنا افزودند: در اولین روز از خرداد ماه سال جاری (۹۶) حدود ۲۲کارگر بخش رنگ وسند پلاست توسط کارفرما تعدیل شدند و هنوز وضعیت سه ماه معوقات مزدی آنها روشن نشده است.

کارگران افزودند: بعد از وقوع این اتفاق تقریبا هرروز همکاران بیکار شده آنها مقابل درب ورودی کارخانه آذر آب  و نهاد های دولتی مرتبط  دست به تجمع می زنند.

به گفته این کارگران، علت اخراج این گروه از همکاران آن‌ها که دست‌کم از یک تا ۸ سال سابقه کار داشته‌اند واگذاری واحد رنگ وسند پلاست به یک شرکت پیمانکاری  است ودر حال حاضر پیمانکاری که جدیدا مسئولیت این بخش را بر عهد گرفته نیروی کار جدید جایگزین آنان کرده است.

این کارگران با یادآوری اینکه جدا از اخراجهای اخیر هنوز نزدیک به ۱۵۰۰کارگر قراردادی در این واحد مشغول کارند، افزودند: از قرار معلوم  مجموع کارگران این کارخانه برای ۳ماه مزد معوقه، ۷ ماه حق بن پرداخت نشده و وضعیت نامعلوم بیمه تکمیلی درمانی و صندوق قرض‌الحسنه این واحد صنعتی از کارفرما طلبکارند.

این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و باعث شده است تا باقیمانده کارگران نیز از بابت امنیت شغلی خود احساس خطر کنند.

کارگران این کارخانه می‌گویند کارخانه آذر آب اراک با وجود آنکه در سال‌های گذشته هیچ مشکلی در زمینه تولید و فروش محصولات خود نداشت، هم اکنون از یکسال قبل به دلیل کمبود نقدینگی و عدم گردش مالی، دچار مشکل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز