خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

ضرورت توجه ویژه اعضای جدید شوراهای شهر به مطالبات کارگران شهرداری

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۶۱۲

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می گوید هم اکنون کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها یک صدا خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند و اعضای جدید شوراهای اسلامی شهرها باید حساسیت ویژه ای نسبت به این امر داشته باشند.

«حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: هم اکنون کارگران پیمانکاری شاغل در شهرداری‌های سراسر کشور  از تهران تا اهواز و .... یک صدا خواهان دریافت معوقات مزدی خود هستند از این جهت اعضای جدید شوراهای اسلامی شهرها باید حساسیت ویژه ای بر این مسئله داشته باشند  تا بتوانند به سلامت از این میراث چالش برانگیز عبور کنند.

صادقی با شائبه برانگیز خواندن طولانی شدن روند بی‌پاسخ ماندن مطالبات صنفی این بخش از جامعه کارگری، افرود: واقعیت این است که مدیریت شهری مانند هر مسئله‌ دیگری به بازی‌های سیاسی آلوده شده است، اکنون سالهاست که صحن شوراهای شهر به محل رقابت‌های سیاسی تبدیل شده‌ و نتیجه بی‌پاسخ ماندن مطالبات صنفی کارگران شهرداری در سراسر کشور است.

وی بابیان اینکه در نتیجه برگزاری سالم انتخابات اخیر شوراهای اسلامی شهرها این امید به وجود آمده است تا حوزه مدیریت شهری از تبدیل شدن به عرصه رقابت‌های سیاسی فاصله بگیرد، گفت: البته پرواضح است که میراث ناکارآمدی ادوار گذشته برای مدیران شهری جدید باقی‌خواهد ماند و روند عادی شدن شرایط مستلزم سپری شدن زمان خواهد بود.

این فعال صنفی کارگری در عین حال این احتمال را مطرح کرد که ممکن است سیاست‌بازانی که پس از اعلام نتیجه انتخابات اخیر از گردونه مدیریت شهری خارج شده‌اند بخواهند با سوء استفاده نارضایتی صنفی کارگران شهرداری از هم‌اکنون مسیر فعالیت مدیران بعد از خود را به حاشیه سوق داده و در نتیجه مانع از بهبود و تغییر شرایط بشوند.

صادقی افزود: شکی نیست که در نتیجه عمل‌کرد سوگیرانه مدیران قبلی و نیز بدحسابی پیمانکاران وقت اکنون کارگران شهری در سراسر کشور با کوهی از معوقات پرداخت نشده مواجه هستند اما در عین حال منتخبین جدید مردم باید با دیدی باز نسبت به تغییر و تحولات این حوزه اقدام نمایند،

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری تصریح کرد: به هر ترتیب باید در شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم نهایت وسواس را به خرج داد و اجازه نداد که بازهم کارگران وارث سوء مدیریت های برجای مانده بشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز