خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در گفت‌وگو با ایلنا:

خراسان شمالی امکانات آموزشی برای فارغ‌التحصیلان معرفی شده در طرح کارورزی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۱۵

رییس کانون شورای اسلامی کار استان خراسان شمالی معتقد است؛ دولت برای حمایت از فارغ‌التحصیلان نباید به طرح‌هایی که ضمانت اجرایی ندارند، اکتفا کند.

داود امیری (رییس کانون شورای اسلامی کار استان خراسان شمالی) درباره اجرایی شدن طرح کارآموزی در گفت‌گو با ایلنا خاطرنشان کرد: طرح کارآموزی به نظر پیش‌زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان است و با نظر مسئولان با مزدی برابر یک سوم برای افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند؛ در نظر گرفته شده است ولی باید توجه کرد که این تنها یک طرح است.

او ادامه می‌دهد: اگر فرض را بر این بگیریم که این طرح پس اجرایی شدن جوابگوی بیکاران کشور شود، قرار است کارفرمایان تنها تعداد محدودی از کارآموزان را استخدام ‌کنند که این وعده هیچ تضمین اجرایی ندارد.

رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی با اشاره به امکانات موجود در استان برای کارآموزان گفت: ما به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانیم در استان خراسان شمالی به کارآموزان آموزش‌های فنی بدهیم. سازمان فنی و حرفه‌ای در این خصوص امکاناتی دارد ولی این طرح مربوط به آن‌ها نیست. نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که ما در استان از نظر امکانات فنی ضعیف هستیم.

امیری در مورد صنعت اول استان که فارغ‌التحصیلان باید در این حوزه آموزش ببینند، تصریح کرد: صنایع مادر پولاد آیلاژی و صنعت آلومینیوم جزء صنایع اول خراسان شمالی محسوب می‌شود که می‌توان با به‌کارگیری جوانان، صنایع پایین دستی آن را راه‌اندازی کرد.

این فعال کارگری در پایان به حمایت دولت از فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: این موضوع که قشر تحصیل کرده جامعه مشغول به کار شوند، تنها به حمایت دولت باز‌می‌گردد که از فارغ‌التحصیلان خود دفاع کند اما نه با چنین طرح‌هایی که ضمانت اجرایی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز